Android telefon til mobil webudvikling

Tags:    android web-udvikling

Hej

Jeg vil gerne i gang med at lave nogle web apps til mobile enheder og skal derfor have anskaffet mig en smartphone jeg kan teste mine apps på.

Den skal kunne køre chrome, og så skal den helst være relativt billig (~1000-1200kr). Jeg har aldrig haft en android smartphone før, så jeg er lidt lost ift. hvad man bør vælge.

Så vidt jeg har forstået så er det ikke alle devices der kan køre chrome, men synes ikke det er helt nemt at få et overblik over hvilke der så kan.

Er der nogle bestemte modeller i kan anbefale?



Har ikke lige nogle bestemte 'fysiske' modeller i tankerne, men jeg har hørt om et projekt der hedder ripple projekt, der skulle lade dig teste mobile applikationer på mange forskellige typer af styresystemer (Android, iOS osv.). Du kan muligvis også tjekke din web applikation i telefonens browser.

På den måde undgår du at skulle investerer i en masse forskellige telefoner.

Ripple Projekt



Jeg ved at du kan købe en HTC HD2 på GulOgGratis eller DBA til omkring 800kr og så skal Windows Mobile 6.5 bare aflives og Android skal installeres. Den fungerer yderst fint og kan også køre de nyeste udgaver af Android. Du kan tjekke XDA-Developers for at finde installationsguides og filer. Jeg har selv en HD2 og kører pt. Android 4.1.2 Jelly Bean, som kører perfekt. Den kører både Android's standardbrowser(som i princippet er Chrome), Firefox, Google Chrome, Opera og Maxthon helt uden problemer.
Ved godt det ikke er verdens hurtigste telefon, men den virker og kører de nye systemer flydende. Derudover har jeg flere steder læst at den også skulle være i stand til at køre det nye Ubuntu til mobile enheder.



Mener at Opera har noget software til mobiltests så du slipper for at købe en fysisk enhed.
Der skulle der være et hav af forskellige modeller du kan teste, og skulle ikke været baseret på emulatorer som så mange andre, men skifte i selve browser renderingsmotor så vidt jeg har forstået således du bedre skulle kunne stole på resultatet.

Se evt. her http://dev.opera.com/articles/view/labs-the-opera-mobile-emulator-mobile-development-from-the-comfort-of-your-deskt/



Indlæg senest redigeret d. 16.03.2013 23:25 af Bruger #17215
Kom lige til at tænke på at du jo også kunne downloade Android SDK og så teste det den vej. Dog kan du kun benytte Androids standard-browser. Så kan du teste med forskellige opløsninger og forskellige udgaver af Android



Fedt, tak skal i have.
Ved ikke lige hvad jeg specifikt vil benytte mig af, men vil da i hvert fald kigge nærmere på de værktøjer i nævner.



Faktisk vil du også have mulighed for at teste dirkte på din telefon hvis du bruger chrome.



t