Path i Linux - Java

Tags:    java linux

Jeg kan ikke initialisere mine BufferedImages - det er omgivet af try catch (som det skal) så jeg kan desværre ikke se den fejl som jeg vil få. Min kode ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Får følgende output (resultat af mine egne prints):
Fold kodeboks ind/udKode 


Sådan her ser mit repository ud:
http://imgur.com/DD5YyZT

PS: Har prøvet med følgende paths
".../Cards/Spades/Ace.png"
"../Cards/Spades/Ace.png"
"./Cards/Spades/Ace.png"
"/Cards/Spades/Ace.png"
"Cards/Spades/Ace.png"



10 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er der heller ikke noget som hedder '.../'. Det er enten '../' (parent directory) eller './' (same directory).



Det er ikke kun dine paths, der er forkerte du har glemt at initializerer dit image array på linje 18 i Game.java , hvilket fører til en null pointer exception... Denne fejl, kan man dog ikke sporer grundet dine egne fejl meddelser, hvilket får dig til at tro at det var paths, der var fejl i.

Derudover, bør man også benytte sig af File.seperator som seperator i stedet for / eller \ .. Da File.seperator tager hensyn til hvilket OS, applikationen køres på.




Der kan man bare se, man bliver da klogere og klogere hele tiden. Hvad så hvis man vil til "grandparent directory"?


'../..'



My bad...var ret sikker på at jeg havde prøvet engang.
Men hvis man bruger '/' så lader det til at virke alle steder.

På Windows:
Fold kodeboks ind/udKode 


På Linux:
Fold kodeboks ind/udKode 




Måske du kan prøve og lægge dine billeder ind i din java applikations resource classpath. Dette gøres vist nok ved at lave en mappe struktur der hedder src/main/resources (Dine java filer er vist i strukturen der hedder src/main/java), hvorefter at du skulle kunne tilgå filen ved at skrive "classpath:minfil.filendelse".

Jeg har dog aldrig selv helt leget med dette andet end i java web applikationer, men princippet er vist det samme i almindelige applikationer også.



Indlæg senest redigeret d. 29.03.2013 15:48 af Bruger #4487
Er det en java applet eller en java applikation der skal kører på skrivebordet, som du forsøger at lave ? :)



Måske du kan prøve og lægge dine billeder ind i din java applikations resource classpath. Dette gøres vist nok ved at lave en mappe struktur der hedder src/main/resources (Dine java filer er vist i strukturen der hedder src/main/java), hvorefter at du skulle kunne tilgå filen ved at skrive "classpath:minfil.filendelse".

Jeg har dog aldrig selv helt leget med dette andet end i java web applikationer, men princippet er vist det samme i almindelige applikationer også.


Sådan her? http://imgur.com/VrsE0Mq - I så fald, hvordan skal mine paths så se ud?

Er det en java applet eller en java applikation der skal kører på
skrivebordet, som du forsøger at lave ?


Applikation på skrivebord

Nu er der heller ikke noget som hedder '.../'. Det er enten '../' (parent directory) eller './' (same directory).


Der kan man bare se, man bliver da klogere og klogere hele tiden. Hvad så hvis man vil til "grandparent directory"?



Nååår, tak :)

Men det virker stadig ikke... >.< Hvad gør jeg forkert? Hvordan skal min path se ud?



Java er ligeglad med hvilken separator man bruger.



Java er ligeglad med hvilken separator man bruger.


Robert hvad tænker du på med dette ?... Hvis du benytter dig af \ i din path og så bagefter kører den på en UNIX maskine, så kommer man jo i lidt problemer, man ville selvfølgelig sagtens kunne benytte sig af enten den ene eller den anden seperator, hvis man kun er interesseret i at udvikle til en platform. Eller har du andre erfaringer inden for dette ? :)

Med mindre man benytter sig af systemets default seperator(taget fra java docs på følgende URL: http://docs.oracle.com/javase/6/docs/api/java/io/File.html):
File.separator
The system-dependent default name-separator character, represented as a string for convenience."



t