App Udvikling - Hjælp

Tags:    android iphone java objective-c

Hej udviklere!

Jeg er nu begyndt at få lidt kriller i maven omkring det med at skulle lave en app til enten android eller iOS. Jeg har ingen idé om hvor jeg starter og hvilket market jeg skulle satse på? Jeg har aldrig ejet en iphone, kun androids.

Jeg har masser idéer til de forskellige ting og det er både spil, programmer m.m, men hvor skal jeg begynde? Omrking med spil så kender jeg f.eks til yoyogames Gamemaker der f.eks bruges til at lave app spil til både IOS, android, linux og windows 8 phones, men ville det være bedre at undgå dem og lære at kode et android spil om fra bunden?

Har haft gamemaker i et års tid og har roddet med det lidt og lavet nogle få windows spil, men ikke rigtig min kop te.

Jeg er også faldet over denne online skole der kan lære dig at udvikle android eller iOS apps www.teamtreehouse.com men efter hvad jeg har kigget på hjemmesiden går de kun ind på "program apps" og ikke rigtig spil, da spil delen er noget jeg vil lægge stor vægt på!

Håber at nogen kan hjælpe mig og har meget forstand på dette emne :)
På forhånd tak og fortsat god påske! :)



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan begynde at lære Java som er det native programmeringsprog til Android.
Hvis du vil ramme flere enheder med samme kode, og din ekspertise er web udvikling kan du kigge på PhoneGap, hvilket fungere fint hvis du er en hardcore "koder" :-).



Du kan begynde at lære Java som er det native programmeringsprog til Android.
Hvis du vil ramme flere enheder med samme kode, og din ekspertise er web udvikling kan du kigge på PhoneGap, hvilket fungere fint hvis du er en hardcore "koder" :-).


Fedt, så jeg kan i princippet bare lige lære javascript og derefter kunne jeg så småt begynde? Kan sagtens html og css fuldt ud. Men omkring til spil programmering i phonegab, hvad er mulighederne så?



Kig på www.phonegap.com der er er flere specs på hvad det kan tilbyde.



t