Css sammen med PHP

Tags:    php css programmering

Hej Udviklere

Jeg er helt ny hvad angår PHP. Jeg er i gang med at lave en hjemmeside og har skrevet en masse html og lavet noget css i nogle eksterne filer. Men på grund af PHP-include funktionen vil jeg nu copy-paste mit HTML over i PHP. Men hvad nu med alle mine Class' og ID'er fra mit HTML der linker til Css filer? Virker de også i PHP eller hvordan linker man til et CSS dokument fra PHP. Problemet er at jeg har lavet en dropdown-menu i html og css men jeg kan ikke få det til at virker med PHP. Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe!!



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
PHP har intet at gøre med dette. PHP sker på serveren.
CSS bliver læst af klienten.

Du kan linke til din CSS absolut fra domænets rod: /min/sti/til/styles.css
eller relativt fra URLen til din HTML fil: ./min/sti/til/styles.css

Her kan du læse mere om absolutte og relative stier: http://webdesign.about.com/od/beginningtutorials/a/aa040502a.htm



Indlæg senest redigeret d. 02.04.2013 14:42 af Bruger #10216
Det skal virke på samme måde ja.

Din PHP-kode bliver på serveren renderet til HTML kode, som bliver returneret til klienten på samme måde som hvis du bare have en HTML-fil. Set fra browseren, så er der ingen forskel på siden er skrevet i ren HTML, PHP eller ASP etc.

Alt hvad du skriver udenfor <?php og ?>, altså før og efter bliver ikke behandlet og serveren, og bliver sendt direkte ud til klienten.

Du skal selvfølgelig huske at linke til dit stylesheet. Nu har du ikke postet noget kode, hvilket gør at vi kun kan gætte herinde, men jeg forestiller mig, at du har din sides header i en fil som du gerne vil inkludere. Der i skal du have linket til stylesheetet. Så kan du bruge din CSS fra alle de PHP filer som du vælger at inkludere din header på.





Mange tak for hjælpen begge to!!



t