Optag webcam fra WPF

Tags:    wpf webcam

Hej Udvikleren.

Er der nogen af jer, som har erfaring med at optage fra, og tage billeder fra et webcam fra WPF?

Jeg har lavet en løsning der fungerer halvvejs med Microsoft Expression Encoder, hvor jeg kan finde webcams og se billeder derfra - på de fleste webcams. Når jeg smider det på en tablet - har testet med to forskellige, samme resultat - så virker det ikke mere. De to tablets kører mhv. Windows 8 Home og Windows 8 Professional.

Tilslutter jeg et eksternt kamera, Logictech C9000, så kan den godt optage derfra.

Den nemme løsning ville være at bruge CameraCaptureUI fra Windows RunTime SDK, men det kræver at man laver et Windows Store app i stedet for et traditionelt desktop applikation, hvilket vi forsøger stærkt at undgå.

Jeg får nogle HRRESULT fejl, når jeg forsøger at ændre opløsningen på kameraet - det virker fint i Windows' kamera program der må formodes at være baseret på Windows RunTime.

Efter en masse Google, er jeg ikke komme frem til noget holdbart. Kun en masse biblioteker baseret på DirectShow som heller ikke kan vise et billede i højere opløsning end 480x222 (ca) og der sidder vel at mærke et 8MP kamera i de to tablets.

Der sidder de samme to kameraer i de to tablets, OV8830 og OV2720. Efter hvad jeg har konstanteret, så kan jeg takke driveren for, at jeg ikke kan tilgå dem ordentligt med Expression Encoder.

Mit spørgsmål er derfor, er der nogen der har erfaring med webcams og WPF. Hvis ja, hvilke biblioteker har I brugt?

På forhånd tak
Nicky




t