Hvad synes I om hjemmesiden?

Tags:    css seo flash games design

Min ven og jeg har lavet denne hjemmeside: http://www.porkygames.com
Den er, trods ikke meget content endnu, en konkurrent til sider som y8.com og miniclip.com

Der er lagt utroligt meget vægt på designet - Kan I lide det?

Og hvis der er nogen, som er gode til SEO, må I også meget gerne kommentere det!



Jeg synes, at der mangler noget i midten...det er dér jeg helst vil kigge, men der er ret tomt, bortset fra hjørnet af den der mærkelige boks, som jeg ikke ved, hvad jeg skal med.

Listen af spil er for lang eller har for mange detaljer...lidt trælst at skulle scrolle så meget.

Boksen til højre er meget bred pga. titel linjen, men der er ikke indhold i halvdelen af dens område.



Responsive, responsive, responsive :-)

Jeg er usikker på om resten ser ud som der burde fra min telefon, for det ser meget forvirrende ud. Samsung Galaxy S2, Chrome.Screenshot



@Robert - hvor høj opløsning har du? Hjemmesiden tilpasser sig opløsningen, dog nok på en uoptimal måde.

@Jan - "Responsive"? Hvad mener du?
Og, ja, den ser lidt anderledes ud end den vil gøre på com, men det er ikke meget galt. Hvad er det, der ser forvirrende ud?



Til information så kan jeg slet ikke se det som der allerede er postet screenshot af i IE8.
Der kommer ikke engang billeder ind eller noget, der er kun en masse store knapper med play, og så nogle facebook like knapper der står "Me gusta" på. Din menu i toppen er også væk så her står bare selve teksterne til siden.
Når jeg ser det screenshot der ligger af siden herinde så er jeg lidt forrundret hvis siden ikke kan laves så den kan vises i IE8.

Så du må gøre din side bagudkompatibel ved at få den til at virke med fall-back tags. Kan se du har brugt mange af de lækre CSS3 tags, hvilket jo er FANTASTISK! Det skal vi alle bruge langt mere for at give gode oplevelser på web'en, men der skal være en fallback som gør at din side stadig fungerer og ser pæn ud uden de specifikke CSS3 tags.
At du sætter en background-color, og derefter bruger box-shadow, gradient etc.

Det som du gør er at bruge det css som alle browsere forstår og understøtter, og herefter overskriver du med de nye css3 tags.
Browseren læser din css og bruger det den forstår, så hvis den forstår css3 vil den først læse sæt baggrundsfarven til grey, og derefter læser den en property der sætter den til en gradient (som så overskriver den).
Når en anden browser læser siden men ikke forstår css3, vil den starte med at læse baggrundsfarven, og da den ikke forstår de specifikke css3 tags så ignorerer den dem.

P.S. husk at du ikke kun skal lave vendor-specific prefix'es (-moz, -o), men have alle vendors med, plus en non-vendor til sidst som vil bruge den generelle.
Her igen er det for at sikre kompabilitet med alle browsere uanset udgave.
Første dele er til de udgaver af browsere der brugte vendor-specific prefixes, og til sidst den uden er til de ugaver af browsere der senere kunne læse standarten fordi det ikke var på forsøgsbasis for hver browserproducent mere.
Og så husk at få alle vendor-specifiks med uanset om det er IE, opera, mozilla etc. fordi ellers vil denne property kun virke til de browsere du har specificeret og det er da synd.



@Johan
Responsive er når designet adapter til forskellige skærm størrelser, fx. desktop, tablet og mobile forskellige størrelser.
Prøv og kig på http://d.alistapart.com/responsive-web-design/ex/ex-site-larger.html i forskellige vindue størrelser. Det er her beskrevet, hvordan det er lavet http://alistapart.com/article/responsive-web-design.
Det er nu ikke vildt relevant for jeres website, da i linker til bla. flash spil. Det ser dog ikke specielt godt ud på en mobil telefon pt.



Jeg syntes at der mangler lidt sammenhæng i størrelser og fonte.
Som generelt er tekst og knapper for stort til min smag.

Dog virker det nok tiltalende for de lidt yngre, som jeg godt kunne forestille mig var målgruppen.



@csharper - tak for din uddybbende kommentar :)
CSS3'en er skrevet således, eksempelvis (læg mærke til, at det er gjort nemt for os, jeg lavede en PHP-løsning for at outputte alle typer CSS3, derfor hedder css-filen style.css.php):
transition: background 1s, box-shadow 1s;
-webkit-transition: background 1s, box-shadow 1s;
-moz-transition: background 1s, box-shadow 1s;
-o-transition: background 1s, box-shadow 1s;
-ms-transition: background 1s, box-shadow 1s;
Så alle burde kunne læse det.

Mht til support for IE<9, så har vi valgt at droppe det, da vi ikke orker overarbejdet, og kunderne fra de browsere alligevel er få.
Mht til support for Smartphones og Tablets, skal vi nok også have lavet en fejl-side hertil, da de ikke vil kunne køre spillene alligevel!

Siden er en lille smule responsiv, hvis der ikke er lagt mærke til det, men mener du, at eksempelvis billederne på forsiden også burde være responsive?
Spillene kan dog ikke være sponsivt designet, da de alle er lavet til en pixel-fixed størrelse...

Jeg syntes også selv i starten, at designet var for "stort", men tænkte også senere, at det simple, store design henvender sig godt til målgruppen.

Spillene har vi fået fra forskellige kilder på nettet - der er heldigvis ingen copyright-problemer eller noget med det, da de selv udbyder dem, hvor "fabrikanterne" så til gengæld får reklame for deres side, eller bare en reklame i starten af spillet!



Indlæg senest redigeret d. 11.04.2013 12:44 af Bruger #15050




Hejsa.

Designet som du skriver der er lagt meget vægt på, er på ingen måder i top. Farverne er kedelige, der er ingen sammenhæng og det hele falder til jorden. Logoet som skal afspejle jeres værdier, eller det hjemmesiden står for, har heller ingen holdbar identitet i sig. Placering af de forskellige elementer, må jeg indrømme virker en smule rodet.




t