Seperat masterpage i responsive web design?

Tags:    responsive-design

Hej alle. Jeg er en uvidende multimediedesign-studerende og sidder med et problem, som jeg håber I kan hjælpe med.

Jeg skal lave et responsivt web-design, og jeg er bare lidt på bar bund. Den eneste måde jeg kan se, at dette kan lade sig gøre for mig på, er at have 2 masterpages. Men hvordan gør jeg det? Det skal jo gerne være sådan at, når man går ind på min side fra en iPhone, så ved den selv hvilken masterpage og css fil den skal bruge :)
Håååber på hjælp :)



9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Responsivt webdesign kan laves med HTML og CSS så det er nok kun, at lave en master



HVIS man skulle lave den med 2, hvordan ville det så se ud?



HeJ Pernille.

Hvad er gunden til at du vil arbejde med to?
(Er selv uddannet multimedidedesigner.) Min underviser omkring design, mente også man skulle have to, derimod så påviste jeg for hende at det var langt nemmere med en masterpage også klare det via CSS.
Tror ikke hun den dag i dag har glemt det, for hører gerne for det nogle gange :D

Du kunne vt. tage et kig på bootstrap.

Hvis du stadig ønsker filer for hvordan det kan se ud, så har jeg et lille projekt liggende som du kan få tilsendt :D




Indlæg senest redigeret d. 14.04.2013 23:22 af Bruger #15663
For mig synes det mere overskueligt, at bruge 2 :)
.. Jeg vil super gerne se projektet! :)



Send mig en besked min din mail




Men pointen med et responsivt web-design er jo netop at browseren selv tilpasser siden, som styres via CSS? Så jeg vil mene at en master-page vil være fint, der findes jo flere "css-hacks" som er fint kompatible med moderne browsere.

http://twitter.github.io/bootstrap/
www.codepen.io



ASP.NET kan ikke aflæse den type klientinformationer, der benyttes til RWD uden sammenblanding med javascript så selvom at lave en løsning med 2 eller formentlig flere masterpages selvfølgelig vil være muligt vil det bestemt ikke være kønt på flere plan - dels vil du stå tilbage med mere vedligeholdelse og dels vil du skulle gennemtvinge et unødvendigt sideskift for at kunne sende informationerne til serveren.

Endelig skal du heller ikke glemme, at en masterpage jo trods alt kun er det overliggende design, du vil aldrig kunne være sikker på at selve indholdet, altså dine pages, ikke også skal være responsivt og vil du så også løse det med flere forskellige pages? Forhåbentlig ikke!

Skal du lave RWD så gør det rigtigt - altså med css og media queries.



du kan gøre det simpelt ved 2 css filer

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="normal.css">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="mobil.css" media="handheld">

ellers tag et kig her: http://css-tricks.com/css-media-queries/



jeg ville nok gøre det ved hjælp af media queries:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 





t