Lær at lave Apps?

Tags:    app html5

<< < 123 > >>
Hejsa. Jeg skal til at lave apps, og jeg spørger derfor jer:

Kender i nogle gode tutorials til at lave apps?
Eller frameworks hvor jeg kan bruge Html5, dette ville være meget nemmere da jeg allerede kan det.



22 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Windows telefoner skal developer unlockes for at man kan deploy og debugge apps på dem. Det kræver en licens til omkring $100 så vidt jeg husker, og så kan man unlocke 5 enheder.

Tilgengæld kan man teste i emulator uden licens.

Et alternativ til Phonegab kunne være Mono: http://www.mono-project.com/Main_Page - det er dog ikke HTML5 men .NET kode.


Er det kun til WP eller hvilke platforme fungerer det til?

Hvad egentligt med windows apps? MS vil jo vildt gerne have nogle til at lave apps til dem til alle platforme.



Indlæg senest redigeret d. 03.05.2013 08:28 af Bruger #17215
Er det kun til WP eller hvilke platforme fungerer det til?


Mono skulle gøre det muligt at lave til at iPhone, Android og WP. Har ikke selv erfaring med det, men er blevet fortalt at det er ved at fungere okay. Desuden skulle det efter sigende performe bedre på Android end Androids native code, men det er ikke noget jeg kan hverken be- eller afkræfte.

Hvad egentligt med windows apps? MS vil jo vildt gerne have nogle til at lave apps til dem til alle platforme.


Microsoft annoncerede i sin tid, at det skulle være muligt at genbruge sin kode fra WP til Windows Store og omvendt, men det er ikke helt korrekt.

Man kan lave et Portable Class Library, som gør at man bruge sin kode på tværs af .NET 4.5, Windows Store og WP, men det er temmelig begrænset hvad der egentlig kan lade sig gøre når det kommer til stykket. Dog kan man vælge at placere sine modeller og dele af sin forretningslogik der i. Gui skal dog laves separat.

Desuden er der som noget nyt i Windows Store apps mulighed for at lave sin Gui i HTML5/Javascript, modsat Windows Phone hvor det kun er muligt i XAML - medmindre man bruger PhoneGap.

Det kræver i øvrigt en udvikler licens at udvikle Windows Store apps - det kan alle få og den er gratis. Tilgengæld koster det også her penge, hvis man skal kunne udgive dem i Windows Store. Så vidt jeg ved, er det to forskellige licenser man skal bruge, for at udgive WP apps og Windows Store apps, men den udtalelse vil jeg ikke stå inde for :)



Indlæg senest redigeret d. 03.05.2013 08:55 af Bruger #16372
ang. Apple developer account. Skal jeg købe licens for at bare lave apps uden at sætte dem på App Store?



@Anders
Du skal have alt udstyret og mener faktisk også at for at du kan prøve det af på den telefon skal du købe en developer licens.
Så det er mac + iphone + licens ville jeg mene.

@Nicky
Tak :) MS vil jo rigtigt gerne have app udviklere, og også til ansættelse. Og hvis man skal lære at lave apps (også udenom store'n) så skal det være gratis før jeg gider kaste mig ud i at lære det. Nægter at betale for at skulle prøve at lære at lave apps til et miljø jeg ikke har prøvet for måske til sidst at finde ud af det dur jeg ikke til og det for bøvlet eller for begrænset eller andet til jeg gider bruge mine kræfter på det.
Så det er godt at vide at man kan lege gratis.



Indlæg senest redigeret d. 03.05.2013 09:49 af Bruger #17215
Wow...Apple har da godt nok gjort det nemt og attraktivt for os udviklere at levere indhold til deres platform.



Udstyret bliver ikke et problem, køber det bare, lige meget.
Tænker lidt på, er det forskel på at udvikle til 4-4s-5 iPhone?
Eller afhænger det kun af hvilken version der er installeret på telefonen?



Wow...Apple har da godt nok gjort det nemt og attraktivt for os udviklere at levere indhold til deres platform.


Haha :bounce:



@ Csharper

Hvis det "bare" er til for at lege med phone apps. i html5 etc. , så er MozillaOS jo en fin mulighed, det kræver bare at man gider og vente på at geeksphone får flere developer preview phones hjem igen på lager :D

ellers kan man vidst også lave dem og teste dem i deres MozillaOS sim.



Er der ikke en simulater i xcode?



Super, så skal jeg jo bare vente på min Mac, og så komme igang med at lege lidt ;)



<< < 123 > >>
t