Spilfirma misbrugte brugeres grafikkort til Bitcoin-minedrift

Tags:    it-nyheder

En ansat hos spilfirmaet Esea udnyttede firmaets software til at få spillerne til at generere Bitcoin-valuta uden at vide det.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=6925&cst=4



Bitcoin er jo en både vidunderlig og frygtindgydende opfindelse. Tænk at man selv kan mine sine egne penge. Ikke noget under at der går totalt guldfeber i nogle folk.

Senest har man jo set at hackere ikke ødelægger de hjemmesider de hacker, men installerer en tilsvarende kode som i artiklen. Derefter mines der så bitcoin til deres adresse, uden at nogen ved det. Måske lige med undtagelse af de besøgende til siden, som også får taget regnekraft fra deres browser når de logger på et inficeret site.



Hej Lene,

Har du en reference på en sådan artikel? If so, vil jeg meget gerne læse mere. :-)
Ja grådighed vil der altid være. Utroligt firmaer udnytter dets brugere, nogen mere end andre.



Indlæg senest redigeret d. 14.11.2017 11:25 af Bruger #21805
Har I set dato og især ÅR for det oprindelige indlæg?



Har I set dato og især ÅR for det oprindelige indlæg?


Hej Robert,

Ja, men det var ikke året der slog mig, men bare at det også foregår i dag - bare på en lidt anden måde. Indlægget lå som en IT nyhed da jeg kom ind i forum?!

Mvh.
Lene



t