Hvilket CMS?

Tags:    cms

Hey, hvis jeg skal lave en hjemmeside hvor det er muligt at

* Folk kan ubmitte ting til mig, og det så bliver vist inde på admin siden
* Jeg kan logge ind på selve siden som Admin og dermed tilføje nye ting og skrive artikler (uden at det bliver en blog!)


Hvilket CMS skal jeg bruge og hvilke plugins?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Wordpress, Joomla, Drupal, SiteCore, CMSimple, Umbraco m.fl.

Google søgning: CMS
https://www.google.dk/search?q=cms&aq=f&oq=cms&aqs=chrome.0.57j5j0l2j60j62.1262j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Open Source CMS
http://www.opensourcecms.com/

Det er svært at komme med en konkret anbefaling på et ukonkret spørgsmål. Hvis vi skal give et mere kvalificeret bud, er du nødt til at blive lidt mere konkret i dine behov. :)



Indlæg senest redigeret d. 07.05.2013 16:42 af Bruger #10216
Det skal have plugins til de 2 ting jeg har skrevet



Hvad er brugsmønsteret? Formålet?
At kunne submitte ting er meget vagt defineret om de skal kunne submitte at de vil deltage i noget, eller submitte et excel skema til timer, eller hvad det er for noget.

Men når det er sagt så vil de fleste cms'er som er blevet nævnt enten kunne gøre det eller det kan laves relativt nemt da upload er noget de fleste gerne vil have af mulighed i deres cms så derfor burde det være muligt uanset hvilket du vælger.

Du skal være opmærksom på hvis du vælger Umbraco at så er det baseret på ASP.NET som kan være dyrere at hoste på en server end en PHP pandang.
Desuden hvis du vil senere opgradere med en masse plugins så er wordpress vildt populær så der kan du finde langt flere muligheder end til Umbraco - men oftest er umbaco løsningerne så mere brede så der er en form for højere standart i de fleste du kan få her.



Indlæg senest redigeret d. 08.05.2013 13:07 af Bruger #17215
Hej.

Du kan sagtens bruge Wordpress til det formål, du skal bare ændre en smule på rettighederne mht. brugere(hedder noget andet i WP).

Når en bliver medlem på din side kan vedkommende sagtens sende posteringer ind, men de skal godkendes af en admin(dig).

Wordpress ville være mit umiddelbare bud. Uden at det skal ligne en blog, skal du formodentligt ud i noget selvbyg mht. designet/layout og med selvsamme system kan du ændre i url opsætningen(?) - altså du kan selv bestemme om det skal hedde domain.tld/category/xx eller lignende.

Man kan sindsygt meget med Wordpress, men der findes også en begrænsning. For dig ville Wordpress nok være den helt rigtige løsning.



t