Panel bliver ikke vist før jeg resizer / Server på router med java?

Tags:    router server java swing

Hej alle!

- Jeg er igang med at lave en chat klient. Har mere eller mindre lavet layoutet, nu mangler jeg bare at kunne få flere klienter til at kommunikere. Jeg ville godt prøve at sætte en server op på min router og lade det hele kommunikere over den. Hvordan skal jeg gøre det? :S Har ingen erfaring, så bare så meget som et API jeg kan bruge, eller en hjemmeside tut eller noget lign. ville jeg værdsætte! Jeg ved heller ikke hvordan jeg skulle sætte min router op. Det skal bare være LAN til at starte med.

- Jeg har også problemer med min kode lige her:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Første gang den metode bliver kaldt er bmenu == true. Der virker det hele fint. Men når så bchat == true, så får jeg problemer. Elementerne/komponenterne i det JPanel bliver ikke vist, medmindre jeg resizer vinduet manuelt.. What to do? o.o

Her er alt min kode:

Main.Main.java
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Window.Frame.java
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Window.Menu.java
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Window.ChatPanel.java
Fold kodeboks ind/udJava kode 




6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at få netværk op og kører søg på Sockets java.
Der er i særdeleshed en klasse der hedder ServerSocket der er interesant.

Med hensyn til dit swing problem så husk at revalidere og repainte efter du har fjernet eller tilføjet komponenter



Du mangler at kalde metoden revalidate() før du kalder repaint, denne metode bør kun kaldes når man enten tilføjer eller fjerner komponenter.

MHT netværk, så bliver du nød til at have to programmer kørerende enten 2 instances af det samme program, eller 2 forskellige programmer. I dit tilfælde ville jeg nok lave to forskellige programmer et klient og et server program, det er i server programmet du skal have din serverSocket.



begge programmer skal køres på den lokale computer.

revalidate bør kaldes fra din top container i de fleste tilfælde er dette din JFrame, jeg kan ikke se af din kode om du gør det i dette tilfælde ?



For at få netværk op og kører søg på Sockets java.
Der er i særdeleshed en klasse der hedder ServerSocket der er interesant.

Med hensyn til dit swing problem så husk at revalidere og repainte efter du har fjernet eller tilføjet komponenter


Har ændret enterStages() til følgende:
Fold kodeboks ind/udJava kode 

Det virker stadig ikke XD Hvad er problemet? o.o

- MHT netværket, så har jeg søgt lidt og fundet frem til noget. Har lavet en client klasse, som burde virke - den kan dog ikke andet end at sende og modtage et enkelt svar. Men jeg ved ikke om den virker, for jeg har endnu ikke lavet en serverSocket - og jeg aner heller ikke hvor jeg skulle putte den serverSocket. Er det muligt at putte den på en anden computer på samme netværk? Og kan jeg evt. putte den på min router for at gøre det endnu nemmere?



Du mangler at kalde metoden revalidate() før du kalder repaint, denne metode bør kun kaldes når man enten tilføjer eller fjerner komponenter.

MHT netværk, så bliver du nød til at have to programmer kørerende enten 2 instances af det samme program, eller 2 forskellige programmer. I dit tilfælde ville jeg nok lave to forskellige programmer et klient og et server program, det er i server programmet du skal have din serverSocket.


Og hvor skal serverSocket programmet køres?

- Når jeg kalder revalidate() inden jeg repainter, så behøver jeg ikke resize, men jeg skal stadig vente et godt stykke tid, inden jeg får de andre komponenter på. Og når de så bliver vist, kan jeg ikke se "output", før jeg skriver noget - altså når "input"s actionListener reagere.



begge programmer skal køres på den lokale computer.

revalidate bør kaldes fra din top container i de fleste tilfælde er dette din JFrame, jeg kan ikke se af din kode om du gør det i dette tilfælde ?


Kaldes fra JFrame:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Begge programmer køres på den lokale computer? o.o Okay jeg har to computere, A og B og de skal chatte sammen. De skal begge to have en clientSocket, det er klart. Men der skal jo være et bindeled? Eller skal de begge to fungere som servere? I no understando.



t