Cookie loven

Tags:    cookies

Godaften :)

Jeg har læst en del om denne "Cookie law", hvor man skal oplyse brugeren når der bruges cookies og hvad de indeholder, og nu kommer mit spørgsmål.

Er det nok at beskrive de benyttede cookies og hvornår de slettes, i Terms Of Use under oprettelse?

På forhånd tak.




5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej... brugeren skal aktivt acceptere brugen af cookies. Dette gælder dog kun 3. parts cookies, eller cookies der ikke er teknisk nødvendige for hjemmesides funktionalitet. Dvs. brugeren skal ikke acceptere en cookie sat jf. et brugerlogin. Derimod skal brugeren aktivt tillade cookies fra 3. part, som f.eks. Google Analytics.

http://di.dk/Shop/Publikationer/Produktside/Pages/Produktside.aspx?productId=9930



Det går under teknisk nødvendige cookies... :)

Som Anders nævner, er det sådanne ting som Google Analytics og Facebook cookies (implementeret på din hjemmeside) der kræver accept fra brugerne.



Tak for svaret.
Jeg bruger cookie til funktionen "Remember me" ved login, vil det så sige at det er overflødigt at oplyse om, da det er en teknisk nødvendighed for bruger oplevelsen?



Vil det sige jeg skal oplyse hvis jeg bruger Google Analytics på min side?

Edit: Ja skal jeg så.. Så ikke lige du havde skrevet det i pap. :)



Indlæg senest redigeret d. 16.05.2013 10:09 af Bruger #16838
Hvis man bruger asp.net Hvad så? Den sætter jo selv nogle for at holde styr på brugere



t