Alternativ til VS Setup project

Tags:    visual-studio 2012 setup

Vi har altid brugt Setup Projects i Visual Studio, til at generere msi filer. Men, nu har Microsoft valg at det ikke skal være en del af Visual Studio fra og med VS 2012 :-(

Jeg har googlet mig til døde om emnet og alternativet er "WIX". Men generelt er der ret kraftige reaktioner på Microsofts beslutning og "folk" vil have det tilbage igen.

Men jeg kan ikke vente på, at MS måske tager sig sammen og jeg gider ikke bruge WIX, da det er utrolig kompliceret i mine øjne.

Mit spørgsmål er nu, om der findes et freeware installer program som meget nemt kan pakke vores løsning ned i én installer fil til kommerciel distribution?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 15 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Brian

Jeg er stødt på samme udfordring som dig. Jeg har overvejet at prøve denne løsning: http://nsis.sourceforge.net/Download

Jeg har bare ikke kunnet finde ud af om den kan registrerer mine ting de rigtige steder.



Vi bruger InstallShield på arbejde og den ser egentlig ud til at virke fint nok.

Synes den virker lidt rodet med alle de muligheder, men det er måske meget godt at have en del valg.



Tak, det vil jeg kigge på.

Det værste er nok, at vi skal bede kunderne om først at afinstallere det gamle og derefter installere med den nye installer. Men det er trods alt det mindste problem :-)

Jeg kan se at MS også har InstallShield Limited Edition, men hvad begrænsningerne er i denne gratis version, har jeg ikke lige kunnet overskue.



Vi bruger InstallShield på arbejde og den ser egentlig ud til at virke fint nok.

Synes den virker lidt rodet med alle de muligheder, men det er måske meget godt at have en del valg.


Hej Casper.

Er det Limited Edition i bruger eller den fulde version? Vi er nemlig ikke interesseret i at skulle købe endnu et produkt, hvis limited edition fungerer ok. Måske skulle vi se om vi kan få den fulde pakke, når vi nu alligevel er guld-partnere :-)




Hej Brian,

Personligt har jeg i nærmest al den tid jeg har lavet software, brugt Inno Setup: http://www.jrsoftware.org/isinfo.php. Jeg synes det har den rette kombination af fleksibilitet og ease-of-use og så er det gratis (vist endda open source, men det går jeg ikke så meget op i). Det har med andre ord mange år på bagen, men det virker som om at hovedmanden bag det stadig vedligeholder det og min oplevelse har i hvert fald altid været at det bare virker.

Uden at kende dine behov vil jeg i hvert fald anbefale at du giver det et skud og se hvad du synes :)

Mvh.

Kasper (TSW)



t