Vælg folder med jQuery

Tags:    jquery folderbrowserdialog

<< < 12 > >>
Jeg har kigget rundt på jquery.com og googlet ret meget.

Er det ikke muligt i standard jQuery at lave en folder browser, hvor brugeren kan vælge en folder på sin computer (også evt. netværksdrev)? Det er ikke en fil-vælger, men udelukkende en folder.

Ved i hvordan, så takker jeg på forhånd :-)



17 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
fordi file-browseren bliver leveret af selve browseren på "system niveau" mens javascripten kører inde i browser / html verdenen området. Så File-browseren har nogle flere rettigheder.



Eneste løsninger, er at bede brugeren pakke alle filer til en zip-fil og upload, eller benytte f.eks. http://blueimp.github.io/jQuery-File-Upload/ til multi-upload.



hvad skal der ske med den folder? For umiddelbart tror jeg ikke du kan ... det lyder til der er nogle sikkerhedsrestriktioner der gør, at javascript ikke (og browseren generelt) ikke kan få tilgang til brugerens filer.



Den skal bare returneres til et tekstfelt. Bagefter skal jeg bruge den til noget filupload (filuploaden har jeg styr på).

Det må være muligt, når det er på klientníveau?



nej.



nej.


Hvorfor kan man så lave en file-browser, når man ikke kan lave folder-browser?



Jeg kommer nok ikke til at fatte det lige nu. Jeg laver en midlertidig løsning, hvor man så må taste stien ind i stedet for :-)



Den skal bare returneres til et tekstfelt. Bagefter skal jeg bruge den til noget filupload (filuploaden har jeg styr på).

Det må være muligt, når det er på klientníveau?


Hvordan vil du bruge en mappeplacering fra klientens computer i forbindelse med filupload?

Når en bruger udpeger en fil i forbindelse med filupload på et website, giver brugeren adgang til at webbrowseren må læse filen og sende den over netværket til webserveren. Hvis det var muligt at udpege en mappe, ville browseren få ret brede rettigheder, hvis det indebar at browseren fik rettigheder til at sende al indhold fra mappen og alle undermappen.



Den skal bare returneres til et tekstfelt. Bagefter skal jeg bruge den til noget filupload (filuploaden har jeg styr på).

Det må være muligt, når det er på klientníveau?


Hvordan vil du bruge en mappeplacering fra klientens computer i forbindelse med filupload?

Når en bruger udpeger en fil i forbindelse med filupload på et website, giver brugeren adgang til at webbrowseren må læse filen og sende den over netværket til webserveren. Hvis det var muligt at udpege en mappe, ville browseren få ret brede rettigheder, hvis det indebar at browseren fik rettigheder til at sende al indhold fra mappen og alle undermappen.


Jeg har en anden side (det er asp.net), hvor jeg har følgende kontrol:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


og i code-behind laver jeg en:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Og så uploader den fint den valgte fil til serveren.

Problemet er nu, at jeg vil vælge en folder i stedet for en fil. Og så vil jeg uploade alle filerne i den valgte folder, i stedet for en konkret fil.

Ps! Hvis jeg hardkoder en folder i mit tekstfelt, virker det fint.


*edit* I bund og grund er det "bare" en:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


som jeg vil have som folder-browser i stedet. Men det er så det man ikke kan, som jeg forstår på jer.



Indlæg senest redigeret d. 02.07.2013 14:08 af Bruger #9814
Siger du at du kan få browseren til at uploade alle filer i en mappe hvis du hardcoder stien? Har du testet det med serveren kørende på én computer og browseren på en anden? Kan du evt. vise den kode du bruger når du hardcoder stien?



<< < 12 > >>
t