html 5 vise dem til alle sammen

Tags:    html5 flashplayer

Hej

Jeg skal til at lave nogle små videoer til hjemmeside, og de bliver kun på 2 min max per video, så vil høre om du/i kendt et programme hvor man kan kun f.eks lave fra 1 fil til hver filer altså sådan at safri, firefox, google, og ie9 osv kan se dem.

håber du kan hjælp mig :)



9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Måske du kan benytte denne video player http://www.videojs.com/



Du kan jo uploade dem via en upload funktion, og smide et id på det i db. så du kan trække det ud i en player, via en sti /vidoer/dfdsfsd_23.mp4 eks.

Ligesom med billeder, bare sørg for at hver fil ikke fylder mere end 3 til 5 mb. eller skal du have adgang til at sætte større tilladelse på.

Håber du kan følge mig.

I den fil du vil uploade i, laver du en INSERT til db, med id, og andet med dato måske osv.



Du kan jo uploade dem via en upload funktion, og smide et id på det i db. så du kan trække det ud i en player, via en sti /vidoer/dfdsfsd_23.mp4 eks.

Ligesom med billeder, bare sørg for at hver fil ikke fylder mere end 3 til 5 mb. eller skal du have adgang til at sætte større tilladelse på.

Håber du kan følge mig.

I den fil du vil uploade i, laver du en INSERT til db, med id, og andet med dato måske osv.


Nej jeg kan ikke rigtig se hvordan du vil gør det, jeg forstår godt der med at upload den osv. men hvorfor må den ikke fylde mere endnu 3-5 mb???, jeg upload dem selv til server. det er kun mig som laver de videoer, men det kan godt være at jeg lave sådan lille link eller pop-up hvor man kan se video :)



Hvis du blot selv smider dem ind på ftp-serveren, så må de fylde det den kan bære på :)

Det blot hvis du vælger at uploade via en upload form, for så er der tit en max size på.



Hvis du blot selv smider dem ind på ftp-serveren, så må de fylde det den kan bære på :)

Det blot hvis du vælger at uploade via en upload form, for så er der tit en max size på.


Ja okay, men jeg må lige tænke lidt mere over hvad der er bedste og hvad jeg gider i sidste end?,

spørgsmål gik også ud på om i kendt et programme hvor jeg f.eks kun lave mp4 til ogg osv.. :)



Du kunne jo uploade dem på Youtube og så lave linket privat? Så kan du lave et system som henter dine videoer på din side via deres ID på Youtube



Du kunne jo uploade dem på Youtube og så lave linket privat? Så kan du lave et system som henter dine videoer på din side via deres ID på Youtube


Jamen skal man ikke "være" venner for at kunne se video eller ligne? eller kende linket?



Nej ikke nødvendigvis :)



Nej ikke nødvendigvis :)


Tak for hjælpen :) så er det klart noget jeg overvejr :)



t