Kan du gøre Qino bedre? Giv masser af kritik.

Tags:    opslag qino foto kritik

Nu tror jeg, det må være tid til at få udfordret mit syn på et lille hobbyprojekt, jeg har arbejdet på i den seneste tid.

Fotografernes Debat Qino

Kan du gøre Qino bedre?
Det jeg håber du vil hjælpe med er, at du naturligvis opretter en gratis profil, prøver hjemmesiden af, uploader de flotteste billeder du har taget. Herefter vil jeg meget gerne høre om dine oplevelser, og dine forslag til hvad der kan gøres bedre.

Alt hvad du finder er jeg glad for, og du kan skrive det direkte på hjemmesiden her:
http://qino.dk/community/topic/hjalp-os-kan-du-gore-qino-bedre

Lidt om Qino
Hjemmesiden er tiltænkt de fotografer der må ønske at forbedre deres kunnen indenfor fotografering. Samtidig kan de så give kritik og analysere billeder fra andre spirende fotografer, og i samarbejde dyrker alle deres interesse, og bliver inspireret af hinanden. På både amatør- og professionelt plan.

Det kan du finde
Qino er en hjemmeside, bestående af debatforum, galleri, samt gratis profiler med mulighed for showcase af egne billeder. Der ligger allerede nu planer om flere tiltag, der hjælper fotografer med nogle af de udfordringer, man dagligt slås med. Bl.a. at få kritik af sine værker.
Derudover kommer der andre muligheder for showcasing af billeder, samt optimering mod mobile enheder.

På forhånd tak

:)

Eksta: Lidt inspiration til jeres egen udvikling
I starten af projektet blev der udviklet et meget simpelt koncept omkring templates. Dette basere sig lidt på idéen omkring master templates kontra de ældre header,body,footer templates - som mange sikkert stadig kæmper med på deres arbejde. Endvidere springer dette koncept over de mange smarty-features og alt muligt andet parser-gøgl, og slutter tæt omkring hvad PHP engang var - et template-sprog. :)

Nedestående er lidt lir til dem der måtte ønske det:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Ud over ovenstående har jeg faktisk en View component, der benytter denne klasse til et master/block template setup, som er i sig selv ret så enkelt:

index.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


master.phtml
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


index.phtml
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Indlæg senest redigeret d. 15.07.2013 22:19 af Bruger #10216
Umiddelbart springer det mig i øjnene at jeg ikke lige kan finde ud af at fjerne notifikationen om cookies. Dét skulle du måske gøre muligt - Ellers fin side og god idé :)



Mange tak! Cookie direktivet skulle meget gerne forsvinde af sig selv, såfremt du ikke har noget der kan blokere for cookies. Om ikke andet er det noteret, til lidt ekstra analysearbejde. :)



Kan se at det forsvandt næste gang jeg besøgte siden, ved ikke hvad der lige skete.. Men under alle omstændigheder er det vel good practice at lade brugeren fjerne den selv :)



Jeg synes siden er flot, rolig og velkonstrueret. Dog synes jeg at der er *alt* for meget fokus på forummet og umiddelbart mangler jeg noget på siden der springer mig i øjnene, som kontrast til det meget neutrale design. Hvad med at vise nogen af de flotte billeder som fotograferne har taget, et sted? Det virker for mig, som om at de skulle have mindst ligeså meget opmærksomhed som "nyeste indlæg".

Jeg ville også gerne have et link til en side hvor jeg kunne browse igennem billederne og på den måde opdage fotografen og debatten omkring billedet - Altså så jeg bliver draget *gennem* billedet ind i debatten og ikke omvendt.

Flot side Michael!

edit: PS: Jeg fandt også Cookie advarslen lidt mærkelig - især da den kun havde én knap, hvilken jeg instinktivt klikkede på for at få beskeden væk - den sendte mig dog ud af sitet. Hvad med en "Forstået!" knap ved siden af "Nej tak" knappen?



Indlæg senest redigeret d. 13.07.2013 14:06 af Bruger #11328
Hvis jeg tilgår denne side: http://qino.dk/photo/some_fake_id

Så sker der ikke noget, der kommer ikke engang nogen fejlside. Det kunne måske være en idé? :-)

Hvis jeg til gengæld tilgår denne side: http://qino.dk/medlem/some_fake_profile

Så får jeg en 404 fejl. Du kan sagtens bruge samme 404 side til "photo-fejlen".



Uuh. Det er er gode ting! :) Har naturligvis rettet de fejl der er blevet nævnt.

@Mikkel: det er godt spottet. :)

@Jakob: du kan have meget ret i det, og det er bestemt også nogle overvejelser der er blevet gjort, men pt. er valgt fra, grundet at der er rigeligt administrativt i at opbygge en fornuftig mængde indlæg til søgemaskinerne. :)
Men hvis du (og andre er selvfølgelig også velkomne) skal komme med et bud. Hvor kan du se disse billeder vist henne? Forstår jeg det ret, så tænker du at det skal være i øjenhøjde med nye indlæg på forsiden?



t