Fremvise fejl i php - jquery

Tags:    jquery php

<< < 12 > >>
Hej Udvikleren.dk

det er sådan at jeg har fået hjælp en af god ven til noget jquery.

Det som jeg tænker at den skal gøre det er at klik man på submit knappen så hvis tekst indhold via post er tomt så skal den komme frem med en fejl og efter noget tid gå væk igen altså det er ligemeget med tiden lige nu bare sådan at jeg kan se det virker.

Jeg har tilføj:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Fold kodeboks ind/udPHP kode 



dog skal det lige siges at .tekstStatus gå længere nede af hvor der er noget mere kode til resten af siden. men det ikke så vigtigt.


Når jeg klik på submit så hvis tekst er tom skal den kom frem med fejlen.
Der sker intet overhovedet. der sker kun noget når jeg ligger det ind i databasen men det er ikke det jeg ønsker lige nu. jeg vil bare gerne have "fejlError" frem og fortælle brugeren at der er fejl i indhold.



Håber at du kan hjælp mig frem til hvad problemet er og hvor det ligge henne?



11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Så virker det hvis :P

Jeg har lavet en opdatering af koden:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Indlæg senest redigeret d. 30.07.2013 17:20 af Bruger #17081
lad være med, at sætte display:none på .fejlError class'en ...



Indlæg senest redigeret d. 30.07.2013 10:31 af Bruger #17081
lad være med, at sætte display:none på .fejlError class'en ...


Hej Dan.

det hjælper ikke :( jeg har selv prøve at sæt den til/fra.


Hvis jeg tag den her væk
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


så kan den godt komme frem men den gider så bare ikke gå væk :(



Indlæg senest redigeret d. 30.07.2013 11:47 af Bruger #17136
meget nemmere hvis du har et link til siden hvor det er. Ud fra det du har vist. Bliver .fejlError skjult når du trykker submit. Men når du trykker submit bliver siden også genindlæst og så skulle knappen gerne blive vist igen hvis du fjerner css'en som gemmer den ...



Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Er det noget ligesom dette?





Hvis jeg tag den her væk
Fold kodeboks ind/udKode 

så kan den godt komme frem men den gider så bare ikke gå væk :(

det er da klart, da det er hele jquery fortolkeren du så ikke indlæser, og det der måtte blive læst/vist/skjult via jquey bliver ikke fortolket

som dan skriver kom med et link





Link

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 



den her er hvor jeg har tilføj bare

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Men du kan se hvad der sker her

spørger hvis i gerne vil have mere eller andre spørgsmål. jeg har dog give alt hvad jeg har af kode. ;)



jah... du behøver jo ikke jquery til det... hvis du alligevel ikke gør brug af AJAX til, at sende formen afsted med.


men prøv at fjerne "e.preventDefault();" ... det gør, at formen ikke reagere overhovedet. og det bruger du jo allerede status til.



jah... du behøver jo ikke jquery til det... hvis du alligevel ikke gør brug af AJAX til, at sende formen afsted med.


men prøv at fjerne "e.preventDefault();" ... det gør, at formen ikke reagere overhovedet. og det bruger du jo allerede status til.


det er væk nu, altså linket til jquery,

Hvad mener du helt med "hvis du alligevel ikke gør brug af AJAX til, at sende formen afsted med."

så den skulle se sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 




du skal stadig have linket til jquery ellers vil din javascript ikke fungere som den står der.

Men dit javascript og dit html passer heller ikke helt sammen. Din ven har lavet det meget dynamisk på den måde han har lavet det på. hvor du kan bruge flere input felter og hvor hver input felt skal pakkes ind i en div. og det har du ikke lavet i dit eksempel.



<< < 12 > >>
t