Hjemmelavet 3D Animations Software

Tags:    3d software animation grafik

... "Som vores moder lavede den!!!"... :)

Jeg er ved at kompilere nogle instruktions videoer til et animations software som jeg har haft liggende i støbeformen i et stykke tid efter hånden.
Indtil videre har jeg fået lavet videoer der dækker de mest basale funktioner - det tager længere tid end jeg havde regnet med at lave instruktions videoer.
Indtil videre ser det måske ikke ud af så meget, men bare vent til modellering, bones, skinning, rendering og animations videoerne bliver fabrikeret.
Hvis I har kommentar, ris/ros så sig endelig til.

Klik på dette link for se videoerne:
http://www.pixie3d.com/web/tutorials/tutorials.html

Ja..ja, jeg ved at web designet et på meget tyndt is pt. men det bliver bedre med tiden - det lover jeg!!! ;-)

Hilsen
Søren



Fjern nu den lorte flash afspiller og få noget også understøtter iOS.



Jeg bliver desvære nød til at give Daniel ret, hvis du i forvejen har dine videoer, hvorfor så ikke lade dem blive afspillet via HTML5?

Udover det, så ser ligner det et stykke imponerende arbejde, der er lagt i jeres 3D Animations software, så thumps up herfra :)





Kritikken er modtaget og forstaet :-) Jeg vil uploade videoerne til youtube i stedet for. Troede egenligt at alle platforms understoetter adobe swf formattet. Tak for rosen forresten :)



Ser fedt ud bortset fra flashplayeren men hvordan downloader man det?.



Fedt med sådan et projekt du er gået i gang med.

MEn som de andre skriver, brug andet end flash afspiller, den er langsom og irriterende.



Mange tak for jeres feedback. Jeg er ved at lave nye videoer, denne gang bliver det mp4 formatet jeg vil bruge. Haaber at I kan bruge de nuvaerende videoer i mellemtiden. Jeg har desvaerre stadig ikke en officiel download link parat. Der er en lang liste af bugs som skal udryddes inden jeg er klar til at modtage nye fra brugere. Haaber I kan vaebne jeg med taalmodighed indtil da.

Hvis der er nogen fra dette forum som er interesseret i at faa en speciel kopi til evaluering af softwarets brugervenlighed/funktionaliteter og som har lyst og tid til at give feedback, saa send en mail til mig. Hvis I kunne skrive lidt om jer selv, navn, alder osv., og hvilke af foelgende omraader I er mest interesseret i 3D:

a) modellering
b) texturing
c) animering
d) rendering
e) noget helt andet

og lidt om hvor meget erfaring I har med 3D software, det ville hjaelpe mig meget naar I (forhaabenligt) sender feedback om softwaret.



Du kan ikke afspille mp4 video i en HTML5 player i Chrome... så ved du det. :)



Indlæg senest redigeret d. 04.09.2013 13:07 af Bruger #16372
Saa er der en lille opdatering af videoer.
Jeg har skrevet video formatet ved hver thumb.
Med tiden regner jeg med at de alle bliver mp4 formatet.

http://www.pixie3d.com/web/tutorials.php




Det hjælper du har sat thumbnails på :)

tænkte på om, du tror det ville være muligt for dig, også at lave jeres 3D software til ipads, og andre tablets ?



Pt. har jeg ikke planer om at udvikle til andre platforme end Windows. Naar jeg kommer saa langt at jeg har en poleret og stabil version af softwaret er det ikke utaenkeligt at porte den til andre platforme. For tiden er jeg ved at implementere en GPU baseret renderer, saa hvis den vil blive portet til andre platforme vil den nok blive portet til platforme der understoetter kraftige grafikkort foerst.



t