alternativer til video JS

Tags:    video video-js html5 javascript jquery

Hej allesammen

Jeg er netop blevet 'færdig' med en demonstration af mit seneste projekt, som er en personlig film streamings web tjeneste, hvor man kan lægge sine egne film ud og lade sine venner få adgang til disse ved hjælp af et login.

Hvis i skulle have interesse i at se demoen live, kan i logge ind på denne side med følgende credentials

brugernavn: test
password: secret

Problemet er egentlig ikke så meget demoen, men mere den afspiller som jeg benytter. Jeg har benyttet mig af video JS indtil nu, og den fungerer da også udemærket... I Google chrome i hvert fald. Jeg har dog ikke ligeså meget held i IE 10. her kan jeg nemlig ikke få IE 10 vindue til at gå væk, med mindre at jeg går i 'full screen mode' (F11), og ikke nok med det, når jeg så er i full screen mode vil min navigations bar ikke gå væk, som den automatisk gør i Google Chrome.

Jeg kunne prøve at finde ud af at lave alle mulige forskellige hacks, og disse er da også velkommen som forslag, men ville nu bare have at det bare virkede uden alt for meget bøvl.

Så mit spørgsmål er om i kender en video afspiller (skal være gratis/open source), som kan afspille mp4/webm/ogv filer, som jeg kan bruge i stedet for video JS afspilleren.



8 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Martin,

Kan du ikke benytte dig af standard video afspilleren i HTML5 ?
Mener at den kan afspille alle de formater du nævner. Derudover så er jeg ikke så sikker på at denne tjeneste er juridisk lovlig, da der jo i starten af hver film står at man ikke må distribuerer sine film til andre.



Med hensyn til at bruge HTML5's <video>-tag som afspiller, så er der både ulemper og fordele ved det. For det første supporter alle moderne browsere det, hvilket et kæmpe plus. Dog er der stor forskel på hvordan HTML5 tagget <video> ser ud i de forskellige browsere, da det er browseren der bestemmer udseendet, og hver enkelt browser vil åbenbart have deres eget look :).

Jeg har testet videojs med internet explore 9, og umildbart synes jeg godt det er noget man kan leve med. Jeg ville i hvert fald anbefale dig, at blive ved med at bruge videojs, da det umildbart for mig virker, som det bedste valg.

Angående projektet; det ser super godt ud, rigtig flot designet ;)!

Held og lykke med projektet :)



Indlæg senest redigeret d. 09.08.2013 02:26 af Bruger #16605
Silverlight er jo MS version af Flash og Flash er ved, at uddø. Så det lyder da meget logisk. At Silverlight også tager den rute. Der er jo igen af dem der kan afvikles på mobilenheder.



Ved at 'Netflix' benytter deres egen video afspiller udviklet med silverlight.

Måske jeg på et senere tidspunkt skulle prøve at udvikle min egen silverlight video afspiller, bare for at prøve... Har dog hørt at silverlight er i Microsofts tanker som noget der skal udfases... Er dette korrekt?



Hej Martin,

Kan du ikke benytte dig af standard video afspilleren i HTML5 ?
Mener at den kan afspille alle de formater du nævner. Derudover så er jeg ikke så sikker på at denne tjeneste er juridisk lovlig, da der jo i starten af hver film står at man ikke må distribuerer sine film til andre.
Du har ret... Filmene var mere for at teste applikationen... Men du har ret, jeg fjerner dem og finder nogle andre :)

Mener faktisk at Video JS benytter sig af video html tagget, men kunne da godt prøve at bruge det uden... Tror bare at det fungerer på samme måde med hensyn til mit problem... Men prøver det lige af når jeg får tid.



BTW, hvis i finder nogle 'fejl' på min test side, så fortæl det endelig... :)



BTW, hvis i finder nogle 'fejl' på min test side, så fortæl det endelig... :)

Jeg fandt ud af at ændre kodeordet, selvom funktion så ud, som om den var slået fra, blot ved at gå ind og ændre i lidt i kildekoden :P! Måske du også lige skulle sørge for, at funktionen også bliver slået fra server-side, hvis funktionen ikke skal kunne bruges af andre, istedet for kun at gøre det via javascript ;D!

Fortsat god aften!



Indlæg senest redigeret d. 09.08.2013 23:39 af Bruger #16605
BTW, hvis i finder nogle 'fejl' på min test side, så fortæl det endelig... :)

Jeg fandt ud af at ændre kodeordet, selvom funktion så ud, som om den var slået fra, blot ved at gå ind og ændre i lidt i kildekoden :P! Måske du også lige skulle sørge for, at funktionen også bliver slået fra server-side, hvis funktionen ikke skal kunne bruges af andre, istedet for kun at gøre det via javascript ;D!

Fortsat god aften!
Ja, det har du ret i.



t