CSS styling a links

Tags:    html css link style

Hej alle.

Jeg har lige lært en smule basalt html og roder lidt med at lave en lille hjemmeside da jeg tror det er en god måde at lære på.
Jeg har dog et problem med at style mine menuknapper som linker til mine undersider.
Jeg har i min html-kode følgende element:

<div id="knap1" class="knap1"><a href="//localhost/c:/(...)/WebDesign/Øltyper.html"><p>Øltyper</p></a></div>

I mit stylesheet har jeg følgende CSS:

a:link{
text-decoration:none;

}

a:visited{
color:orange;
text-decoration:none;
}

a:hover{
text-decoration:none;
color:white;
font-size:20;
}

a:active{
color:black;
}

div p{
font-family:Sans-serif; Garamond;
color:#ffff00;
font-weight:bold;
font-size:18px;
}


Koden virker når jeg fjerner <p>-tag'et fra html-koden, men så ryger CSS-stylingen jo.
Er der nogen som kan svare på hvordan jeg får det til at virke? Er jeg nødt til at style hvert link i html-koden i stedet eller hvordan?

Håber nogen kan hjælpe :)



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
prøv, at lave div p om til div a ?

Men et lille tip. Du skal ikke putte et p tag inde i et a tag. Og du brude nok også kigge på dit link:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

ville nok være bedre med:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Indlæg senest redigeret d. 09.08.2013 21:40 af Bruger #17081
i div p er :S naturligvis = ': S'



Indlæg senest redigeret d. 09.08.2013 21:27 af Bruger #17648
prøv, at lave div p om til div a ?

Det giver rigtig god mening og det var selvfølgelig det der skulle til - nu virker det!

Men et lille tip. Du skal ikke putte et p tag inde i et a tag. Og du brude nok også kigge på dit link:

Okay, tak for råddet - tænkte også der var noget konflikt der, da koden jo virkede uden <p>-elementet.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

ville nok være bedre med:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Endnu engang tak for et godt råd - gør det unægteligt lettere at linke. Der er mange ting at lære som nybegynder her kan jeg godt fornemme :)




t