Tjek om sitet er offline

Tags:    php code-igniter

Hejsa drenge og piger.

Nogle ideer til hvordan man bedst får lavet en måde at tjekke om sitet er offline?

Det er meningen at man som admin gerne via interface kan sætte sitet som offline, så brugerne ikke kan logge ind men får et fejlside frem hvor der står at sitet er offline, kom venligst tilbage senere.

Jeg skal måske lige gøre opmærksom på at jeg laver det i codeigniter.




6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan du ikke have et flag i databasen, eller i en konfigurationsfil, også når dette flag er sat til true, så er det kun admins der kan logge på, og alle andre redirectes til fejl siden, så du på dne måde har et tjek hver gang et request laves af en bruger, for om dette flag er sat til true eller ej?



Eller indsæt en linje i .htaccess hvor du fastsætter, at alle requests der ikke går til /admin (eller lign.) skal omdirigeres til en anden URL.

Så er du fri for database og ændring af system filer, eller tilpasning af en frontcontroller. Med PHP kan du manipulere din .htaccess fil.



Indlæg senest redigeret d. 27.08.2013 22:01 af Bruger #10216
Umiddelbart lyder det som en rigtig fornuftig løsning det Martin kommer med. Du kan evt. lave en extension af din controller classe og skrive checket ind i constructeren.

If ($OFFLINE) { $this->load->view("offline"); }

eller sådan noget i den stil. Det er et stykke tid siden jeg har leget med Codeigniter.



Indlæg senest redigeret d. 26.08.2013 13:54 af Bruger #17081
Ja det kunne jeg også.

Jeg kunne vel også gøre det i min index.php (Den som ligger i roden af CI), så jeg derved udgår at skulle ind i CI da man jo kan være ved at opdatere filer på systemet :D
Eller er der en helt anden måde at gøre det på?



jeg ville ikke ændre det i index filen. Men man kunne evt. lave det som et middleware.



Du skal ikke ændre i din index fil - men ændre i controlleren.



t