Log i CI

Tags:    code-igniter

Hejsa.

Så er jeg någet til det punkt, hvor jeg ikke kan finde noget der allerede er skrevet når det kommer til logging som jeg kan anvende til mit projekt.

Jeg ønsker at det skal være muligt for en administrator at kunne gå ind på den enkelte bruger og se logins og hvad brugeren ellers foretager sig, ikke at han skal kunne se data, men at han kan se at brugeren har indsat tekst på det og det tidspunkt i den forbindelse, fx
Fold kodeboks ind/udKode 


Problemet kommer i forhold til min database, hvordan laver jeg det bedst, mere så det er optimeret. Jeg tænker fx om jeg skal lave en tabel med log_types, hvor hver type, har et id, et navn og en beskrivende tekst.

Så ville en dump fra den tabel kunne så sådan her ud:
id = 1
name = Login
desc = Brugeren '$brugernavn' har logget ind

Så ville min log tabel se sådan her ud:
id = 1
log_type = 1
user_id = 1
date = 2013-09-09 20:36:21

Er jeg helt galt på den, eller hvordan gør jeg det optimalt?

Jeg ved godt man altid kan diskutere om der skal logges så meget.
Men det vil blive lavet så jeg nemt kan tilpasse hvor meget der skal logges, mere for også at prøve det af :D



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ville vel være mere optimalt bare at gemme log_type beskederne i nogle variabler, tænker lidt at du ikke behøves en database til det, da det vel ikke er noget man skal ind og redigere i umiddelbart.

Ellers synes jeg det er meget optimalt.
Hvis der kommer utrolig mange data kan du altid slette de forældede data med nogle cronjobs, hvis det ikke er meningen man skal kunne se dem i eftertiden.



Tænkte også mest anvendelse af db i forbindelse med ændringer af typens navn.



Jeg synes, din databaseløsning virker fin. Jeg ville selv gøre noget lignende, tror jeg.

Jeg tror dog, jeg ville lave tabellen i stil med

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Derudover ville jeg nok oprette en funktion, der kunne omsætte et action_id fra et tal til en streng, fx 1 til "oprettelse af tråd", 2 til "besøg af profil nr. xxx", etc.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




t