Problemer med footer i bunden af side

Tags:    css html

Jeg har en footer som jeg gerne vil have til at søge ned i bunden af min hjemmeside uanset højden på siden..

Men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg skal sætte det op.

Jeg har prøvet at give min footer en position: absolute og en bottom: 0, og det virker også fint, så længe der ikke skal scrolles på siden..

Men på min forside hvor der skal scrolles ned, lægger den ikke footeren helt i bunden... Som om at bottom: 0 refererer til det nederste af min side UDEN at tælle scroll delen med. Så resultatet bliver at den lægger footeren i bunden af vinduet, men ikke i bunden af siden.

Hvordan kan jeg løse dette så den, på de sider hvor der ikke skal scrolles lægger footeren i bunden, men på de sider hvor der skal scrolles lægger den helt ned i bunden og ikke bare i bunden af vinduet?

Håber jeg har formuleret mig så det giver mening :P

På forhånd tak.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mange gør det at de laver en negativ margin på det element der kommer lige over footeren, typisk en page-wrap med min-height på 100% (højden af den negative margin svarer så til footerens højde) - det er blandt andet det de gør her: CSS-Tricks' Sticky footer

Ellers prøv at kigge på nogle af disse sites;
CSSStickyFooter.com
Ryan Fait's Sticky footer



Tak for et godt bud! :)

På Ryans Fait's side fandt jeg dette script, og har nu sat det op præcis sådan:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


... Nu virker det perfekt på forsiden, men går jeg ind under en anden side hvor der ikke er noget i min #wrapper, så smider den footeren helt op for oven.

I mit html ser det nogenlunde sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


...Den opfører sig nærmest som om jeg bare har smidt footeren ned under det sidste element i #content, og det virker som sagt også fint på forsiden hvor der er en masse i #content, men så snart der ikke er noget i #content, så bliver footeren placeret helt øverst..

Er det mig der wrapper siden forkert ind?

På forhånd tak?



t