Hvordan sikre jeg mig et godt programmerings miljø?

Tags:    virksomhed webprogrammering visual-studio udannelse

Hej, det er første gang jeg bruger dette forum, så har sikkert ikke opfyldt krav om god orden. Har ikke et specifikt spørgsmål omkring et kode-problem, men nærmere lidt hjælp til at finde mit fodfæste. Jeg håber den her post bliver taget seriøs, selvom det er et emne der nemt kan føre til en language vs language.

Mit problem er at jeg blev uddannet for mange år siden som web-integrator, men valgte ikke at videre udvikle mig. Nu er jeg i den situation at jeg er ved at starte et web-bureau op med en designer, økonom og markedsførings/SEO relateret person. Mit ansvar er web-development/programmering.

Vi arbejder på mac, hvor jeg også har windows på. Kender HTML, CSS og lidt til C#, php, javascript. Dog er det meget sløret og på et lavt niveau.

Jeg starter som datamatiker til februar og tager en BA i web, men vil gerne vide, hvad der ville være bedst at fokusere på? Vi arbejder meget i Adobe cloud, hvor jeg sidder i DW.

Jeg har tænkt lidt i at bruge .nets framework og bruge visual studio/DW på windows(imac) Vil nemlig gerne kunne udnytte adobe edge animate via DW. Kan man godt bruge de 2 programmer sammen? Således at hvis man har kodet noget i visual studie, og så åbne filen i DW og tillægge en edge animation og så smide den tilbage i visual.

For så tænker jeg at nemlig at jeg skal fokusere på C#. Men er faktisk lidt lost i hvad der ville være en ultimative løsning for vores firma. Så vi alle kan arbejde sammen hurtigt og effektivt.

Og kender i noget til sider/bøger der kan hjælpe en på vej til at blive en god programmør til apps eller web(der mit fokus kommer til at ligge)

Håber ikke det lyder for diffust, hvis det gør, så understreger det bare min pointe om at jeg er lost i programmerings verden PT, og har brug for hjælp.

På forhånd tak. Mikkel Madsen.




Ved at fokusere på C# holder du nok alle Linux folk væk. Jeg skal aldrig arbejde på en Windows maskine igen!

Hvis du vil lave web, hvorfor så ikke holde dig til web teknologier?

HTML/CSS/JavaScript til klient og whatever (PHP/Java/JavaScript/Python/Ruby/ASP) til server. Noget som er cross platform kompatibelt, så har du ikke skåret en masse dygtige udviklere fra på forhånd.



Bare så jeg forstår det. Du og nogle gutter starter et web bureau, uden at vide hvad i skal fokusere på? :)
I har vel set et hul i et meget mættet marked, hvor I kan gøre en forskel - så der vil det jo nok være fornuftigt at fokusere.

Hvilket programmeringssprog i skal vælge, skal være ud fra forskellige betragtningsvinkler. Vil i sælge mobile apps, så er C# og PHP ikke de rette sprog. Vil I sælge online systemer, kan både C# og PHP benyttes, dertil kommer HTML/CSS og JS. Er det målrette den finiansielle sektor kan det måske være smart at supplere med Java.

Er web bureauet tiltænkt som reklamesites, så skal du nok vælge et sprog der hurtigt kan give afkast.

Men det er meget ambitiøst at starte et projekt uden at vide hvor i vil hen. :)

Robert: kender du Mono-project? http://www.mono-project.com/Main_Page



Indlæg senest redigeret d. 11.10.2013 14:30 af Bruger #10216
Hej, tak for svar:)

Man skal starte et sted:) Det bliver lavet ved siden af vores studie / videre uddannelser.

Ville egentlig bare vide, hvor det ville være bedst at starte, med at kode alle de sprog for web.



Robert: kender du Mono-project? http://www.mono-project.com/Main_Page

Tjoeh...prøvede at sætte det op engang, og det var mildt sagt en pain! Og da var Mono over et år bagefter MS med understøttelse af API og det var vildt buggy.
Måske det er blevet bedre, men første indtryk har sat dybe spor.



Robert: kender du Mono-project? http://www.mono-project.com/Main_Page

Linux Sysadmin

Mono er langt fra perfekt og ASP.NET er der hvor understøttelsen er svagest.

Hvis man ville lave noget til Linux systemer, så lav noget der er native.
Eller som minimum gå 1-2 ASP.NET versioner tilbage for så god support som muligt, og så ville der stadig være bugs. Samtidig med du ofre funktionalitet.



Kan i hjælpe med at finde den bedste start på datamatiker studiet, samt, hvor det vil være bedst at starte hvis man gerne vil være web-udvikler ?:)

Synes det er forvirrende med alt det der er på markedet idag.



Den bedste start på en uddannelse? Hmm.. de fleste tilmelder sig, og så er de kommet rimelig godt fra start. :)

Hvis du er teoretisk mindet eller bogligt stærk, så er det bare om at læse nogle bøger.

Er du mere praktisk mindet, så bør du nok stikke næsen ned i noget kode. De fleste webudviklere, starter typisk med en lidt HTML/CSS og JS. Derefter går de hastigt til en wamp eller lamp installation og skriver noget PHP, eller prøver en IIS til noget .NET. Nogle giver sig også i kast med Node.js



Få fat i bøgerne og gå i gang!
Når du er begyndt på studiet, så lav lektierne. Bagefter så læs foran...og bagud...og sideværs. OG KOD FOR HELVEDE!!!
Om du må gå i byen i weekenden? Glem det! Det har du slet ikke tid til, med al den kode, du skal skrive.

Så'n gik jeg igennem datamatikeren.



t