phpBB3 og rettigheder

Tags:    phpbb3 permission

Hej udvikleren.

Sidder og roder lidt med mit phpbb3 forum, og skal have sat nogle indstilninger rigtigt op.

ALLE Nyregisteret brugere skulle gerne ryge over i den gruppe jeg kalder Pos. Spam, og de skal kun have ret til at kunne skrive 1 gang i det forum der hedder "Introduce yourself".

Og jeg skal kunne godkende brugeren derefter, og smide den i den normale "Registered Users" hvis det viser sig det IKKE er en spam bruger.

Iøvrigt vil jeg have at denne gruppe Pos. Spam kun kan se Introduce yourself forummet.

Hvordan gør jeg det? Syntes jeg har ledt alt igennem.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej.

phpBB kan godt være lidt tricky når det drejer sig om at oprette grupper og rettigheder.

Jeg formoder du allerede har oprettet din ønskede gruppe. Herefter går du ind i indstillinger (ACP/Generel) og angiver at nye brugere skal være medlem af gruppen.

Så går du ind i grupper og rettigheder og giver din gruppe rettighed til kun at se et specifikt forum og samtidigt flytter du "newly registred users" over.

Det med at skrive en gang, finder du i indstillinger (ACP/Generel/user registration settings).

Generelt er phpBB administration af grupper og rettigheder en stor gang bøvl, fordi man skal ændre tingene 2 steder ellers kan man risikere at phpBB overskriver indstillingerne.

Håber du finder ud af det.



Indlæg senest redigeret d. 20.10.2013 08:50 af Bruger #17610
Hej Morten.

Er det sådan at du er inde i hvordan og hvorledes? For jeg har lidt problemer hvad jeg lige kan se pt :-/



t