wcf service til at kontakte fra javascript

Tags:    wcf javascript webservice

Hej,

Er det ikke muligt på en eller anden måde at lave en servicehost(wcf) service som jeg kan kontakte via javascript. Ved godt hvordan man sætter en normal wcf service op og genererer en proxy til klienter. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at få den opsat så jeg kan hente string og json fra javascript. Er det ikke godtnok muligt ? I så fald er der så ikke nogen der kan give mig en ide om hvordan jeg laver den og hvad jeg skal have med ?

Har også prøvet at lave en webservicehost og har også fået adgang til den og metoderne i min servicekontrakt. Kan bare ikke tilgå dataene fra javascript.

Mvh



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Skal du tilgå en WCF service fra HTTP, så har du to muligheder:

1. Tilføj en WebHttpBinding ,så du laver din WCF service om til en REST service. Den kan returnere JSON. Her står en masse om det: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd203052.aspx

2. Lav/find en SOAP parser til Javascript. Det er overkill, unødvendigt og vil ikke anbefale det.

En tredje og anderledes mulighed er at droppe WCF og kigge på ASP.NET Web API. Det er i bund og grund den første løsning, hvor det er gjort nemmere for brugeren.

Til sidst kan du overveje SignalR. Men hvis du ikke har brug for tovejskommunikation, websockets eller lign. så er det måske lidt overkill :)



Mange tak Nicky meget brugbare svar :) Tror især jeg skal have kigget lidt på nr 1 :)



t