Idéer til virale kampanger for video-site

Tags:    facebook

Hej Alle!

Jeg har en side: http://www.videozoo.dk/ - Sjove videoer med dyr

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få mere gang i de besøgende på denne side, og har efterhånden fundet ud af at Google nok ikke er stedet de besøgende skal komme fra (siderne har næsten ingen tekst, så de vil aldrig ranke særligt høj). Og hvem søger også lige på "sjove videoer med dyr"?

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jer om jeres erfaringer på de sociale medier - f.eks, hvordan nåede i de første 500 likes på jeres facebook side.

Mvh

Thomas



Hej Thomas

Jeg fik hurtigt 350 likes på min side om en niche-sport, ved at lægge sjove og imponerende billeder op. De blev helt naturligt delt i de kredse, der ville finde det morsomt eller fedt - og i løbet af få dage kom de første mange likes.

Mvh



Hej Thomas!
Kan rigtig god lide konceptet.
Et enkelt tip er, at inkludere en call-to-action.

Altså, hver gang du deler en video på Facebook så skriv noget i retning af:
"Kunne du heller ikke lade være med at smile? Så "Synes godt" om" osv.

Bed folk om, at tage en bestemt form for action og så tror jeg hurtigt, at du ville kunne se resultater.

Prøv derudover, at se på hvordan udenlandske facebook/youtube sider brander sig og beder deres publikum om, at interagere.

Det var et par tips herfra, held og lykke!



Hej med jer begge!

Tusind tak for jeres indspark - har allerede prøvet med noget mere call-to-action, og det ser ud til at virke efter hensigten!

Mvh.

Thomas



t