stylesheet kan ikke findes ved slash bagpå url

Tags:    html css php url

jeg er stødt på et meget mærkelig ptoblem i forbindelse med et mvc pattern/framework i php.

I mine views (i mvc) kan jeg kun reffererer til mit css stylesheet hvis der ikke er nogle "/" bagpå min url.. også selvom jeg bruger "rtrim()":

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det er min header der tager sig af at hente min css fil ind:<!doctype html>
Fold kodeboks ind/udHTML kode 



Dette fungerer så længe url ikke har en "/" til sidst. Jeg så ud af at dette godt kunne lade sigøre hvis jeg tilføjede "../" foran min path, men dette betød så at min url nu SKULLE have "/" for enden for at finde mit stylesheet.. Er meget forvirret så håber virkelig at nogen kan hjælpe mig lidt her.

har et link til et billede af min mappestruktur her:
mappestruktur

det er min header.php der henter styleheet, som ligger under "public/css"


På forhånd tak for hjælpen



Indlæg senest redigeret d. 06.11.2013 02:10 af Bruger #15621
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dit stylesheet har en relativ sti. Så når du sætter en / på enden af din route så leder browseren i stien som routen repræsenterer. Det er derfor ikke et problem med dit MVC framework, men med den sti du har angivet til dit stylesheet.

Prøv, at ændre stien til stylesheetet til "/public/css/stylesheet.css".



Havde allerede prøvet dette. Hvis jeg ændrer stien til "/public/css/stylesheet.css", kan stylesheetet slet ikke findes, hverken med eller uden "/" bagpå url'en..

Hvis du har lyst til at bruge lidt af din tid på det, kan jeg godt sende dig min kode, det kan være det er nemmere? Den er ikke særlig omfattende eller inviklet så det tager ikke lang tid at sætte sig ind i hvad der foregår.
Det er nemlig en smule vanskeligt at forklare problemet uden at vise hele koden og strukturen

Edit:
Kunne problemet ligge i min .htaccess fil?
Fold kodeboks ind/udKode 


EDIT EDIT:
Har fundet ud af det nu.. og du havde selvfølgelig ret i at stien ikke skulle være relativ Dan.

Jeg lavede min egen constant med
define('URL', 'http://localhost/... blah bla');

Den brugte jeg så foran min path i min header sådan her:
<link rel="stylesheet" href="<?php echo URL ?>public/css/stylesheet.css" />


Jeg siger tak for hjælpen, godkender dit svar nu




Indlæg senest redigeret d. 06.11.2013 12:48 af Bruger #15621
t