Hjælp til gennemgående menu i top og anchor tags

Tags:    html css anchor

Hej alle.

Jeg er igang med min portfolio men er desværre gået i stå, da jeg har et problem med min gennemgående menu som er i toppen hele tiden, så brugeren altid kan komme hurtigt rundt på siden.

Problemet er at min øverste menu er 34px høj(mener jeg) og når jeg linker til en div længere nede på siden, så tager den i udgangspunkt i browserens top, men jeg vil gerne have at den tager min top menu's bund, så min menu ikke overlapper :)

Håber at nogen kan hjælpe

En fiddle til de dovne ;)
http://jsfiddle.net/Z4h3v/

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 




7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal have lavet din javascript om.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Lav den om til:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 



Som en anden note, så tænker jeg du skal slette de der % anvisninger, for hvad viser de egentlig? Som arbejdsgiver kan man ikke bruge det til en skid. Du kan 100% HTML/CSS ... men 100% af hvad? 100% af HTML/CSS specifications eller hvad :/?



Indlæg senest redigeret d. 07.11.2013 10:29 af Bruger #17081
Får fejl på linje 9 på din ændring af javascriptet



@Morten

Er det eneste du ville opnå, at din menu skal lyse lidt op når man hover elementet?

Så jeg forstår det præcise spørgsmål.



Indlæg senest redigeret d. 07.11.2013 11:32 af Bruger #17719
@Morten

Er det eneste du ville opnå, at din menu skal lyse lidt op når man hover elementet?

Så jeg forstår det præcise spørgsmål.


Når du klikker på profil, så burde du kunne se at topmenuen overlappen teksten profil, som den linker til.

Problemet er bare at min topmenu overlapper den, og ved ikke hvad jeg skal gøre.

Har prøvet med # tags andre steder, men det er ikke lykkedes :S



Får fejl på linje 9 på din ændring af javascriptet

Selvfølgelig gør du det, jeg er også kommet til, at lave en fejl :)

Prøv det her:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Får fejl på linje 9 på din ændring af javascriptet

Selvfølgelig gør du det, jeg er også kommet til, at lave en fejl :)

Prøv det her:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Nice :) Tusind tak for hjælpen.

er der en måde man kan gøre så den der javascript automatisk vil scrolle ned til projekter, selvom der ikke er nok plads?

Ved ikke hvor meget indhold der bliver i diven og synes at det ser dumt ud med en stor padding i bunden, for at Projekter skal kunne ramme toppen :)
Edit: Har fundet ud af at min wrapper skal ca være 2000px for at den kan nå alle mine # links, så håber at du kan hjælpe mig )

Er der også en måde at gemme urlen på?

Håber ikke at det er for meget at spørge om :)

På forhånd tak :)



Indlæg senest redigeret d. 07.11.2013 13:15 af Bruger #17390
Den kan jo ikke komme længere ned fordi der rent fysisk ikke er noget indhold på siden til, at scrolle forbi. Så derfor kommer det kun til, at virke hvis du putter mere indhold ind :)



t