Bliver smidt af hver gang jeg klik ctrl+F5

Tags:    browsere session

hej

jeg er i gang med at udarbejde et nyt site, det er sådan at jeg har en "wall" som forside til når man er log ind altså ligesom facebook status side,

så hvis jeg prøver at skrive 2-3 statuer og klik F5 så kommer de ikke frem men hvis jeg klikker ctrl+F5 en gang så virker det helt fint uden problemer og de kommer dog frem de status som man har skrevet. skriver jeg en eller to nye statuer på siden så der efter klik ctrl+F5 så bliver jeg smidt af siden og så skal jeg log ind igen!

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Når jeg sender "status" op på wall side så gør jeg sådan her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Når jeg er ind på wall siden så i top af koden, så har jeg
Fold kodeboks ind/udPHP kode 
og der her efter kommer html del af kode, og til sidste kommer den del af kode som ligesom lukker af altså hvis man har en session (False) så bliver man smidt over til forsiden.

Håber du kan hjælp mig :)



Indlæg senest redigeret d. 24.11.2013 22:19 af Bruger #17136
7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
CTRL + F5 vil ikke fjerne cookies. Tværtimod fjernes cachede elementer.

Du kan først og fremmest prøve at debugge, evt. med
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Tjek hvad output er der, når du "bliver smidt af"



Nicklas Møller:

jeg få det her:

array(5) { ["logged_in"]=> bool(true) ["id"]=> int(1) ["brugernavn"]=> string(6) "Jesper" ["rank"]=> int(1) ["ranknavn"]=> string(6) "Bruger" }



Er du så sikker på at din condition der afgør om brugeren er logget ind er korrekt alle steder? Brugeren er fortsat logget ind, men du giver på en eller anden måde brugeren forkerte oplysninger.

Dit var_dump dukker vel op med samme informationer når du bliver bedt om at logge ind igen, ikke?



Er du så sikker på at din condition der afgør om brugeren er logget ind er korrekt alle steder? Brugeren er fortsat logget ind, men du giver på en eller anden måde brugeren forkerte oplysninger.

Dit var_dump dukker vel op med samme informationer når du bliver bedt om at logge ind igen, ikke?


jeg har lige været ind i databasen og kig det ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


så vidst jeg kan se ligger fejl i at i database har rank 2 men i min session har jeg 1,

nu siger den 14.24: sådan her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 






Kan vi få en mere komplet oversigt over din validation for om en bruger er pålogget. Konkret hvornår du validerer, og hele fundamentet omkring det.



Når jeg skal log ind på siden kommer jeg over til blabla.dk/log-ind/

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


log ind function er her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Når jeg kommer ind på log ind siden, og angiver mit password og brugernavn så bliver jeg smidt /wall/ side hvor man skal have adgang til siden. Hvis jeg går over til en anden side og der efter klik ctrl + f5 så bliver jeg smidt af.

Det ser dog sådan her ud når jeg bruger session:

sådan ser koden ud når man er log ind på siden:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


sådan her ser kode ud når man IKKE er log ind på siden.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 25.11.2013 21:44 af Bruger #17136
Alt efter hvilken browser du bruger, så tror jeg faktisk, at ctrl+f5 fjerner dine cookies og det er derfor du ryger af



t