Can man bruge silverligt i en Java Web applikation?

Tags:    java silverlight webapp programmering

<< < 12 > >>
Hej Allesammen

Jeg har gået og tænkt på at lave en lille web player, der kan afspille mp4 filer. Det hele skulle gerne køre på en tomcat web server, som afvikler nogle JSP og java filer.

Jeg tænkte på om man kunne lave afspilleren i microsoft silverlight, og herefter bare 'embedde' denne i en JSP fil?

Jeg har nemlig læst et sted at en silverlight applikation fungerer lidt ligesom en java applet, men er det langt fra sikker.

Så håber at nogle kender svaret på dette spørgsmål, samt evt. kan guide mig videre herfra evt. med eksempler.

Mvh
Martin Rohwedder



11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du burde vel kunne skrive silverligt app'en direkte i html, når du benytter dig af jsp ?

.jsp page eksempel:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Eller tager jeg helt fejl ?



Indlæg senest redigeret d. 01.12.2013 14:38 af Bruger #15301
Hvad er årsagen til at du vil lave en player i Silverlight? Hvis formålet er at lære / lave noget Silverligt, så helt ok :) Men silverlight har jo det samme handicap som Flash, at det kræver et plugin i browseren for at kunne bruges. Og en mp4 videoafspiller er jo nem at lave i html5:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


og så er du kørende.

Som sagt, er formålet at få noget Silverlight for hånden, så kan du se bort fra mit spørgsmål. Men hvis formålet er at lave en web-baseret mp4 afspiller, så skyder du måske dig selv i foden ved at vælge Silverlight.



Indlæg senest redigeret d. 02.12.2013 09:33 af Bruger #12476
Ja det skulle jeg mene. Når du bare embeder den fungere den lige som f.eks. Flash eller f.eks. En film.



ok.... et eksempel på noget lignende kunne være rart.. Syntes at jeg har søgt google tynd, men ikke rigtig fundet noget :D



Hvad er årsagen til at du vil lave en player i Silverlight? Hvis formålet er at lære / lave noget Silverligt, så helt ok :) Men silverlight har jo det samme handicap som Flash, at det kræver et plugin i browseren for at kunne bruges. Og en mp4 videoafspiller er jo nem at lave i html5:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


og så er du kørende.

Som sagt, er formålet at få noget Silverlight for hånden, så kan du se bort fra mit spørgsmål. Men hvis formålet er at lave en web-baseret mp4 afspiller, så skyder du måske dig selv i foden ved at vælge Silverlight.


Formålet er at lære, da jeg allerede benytter mig af en almindelig HTML5 player :)



perfekt, så kan du fuldstændigt ignorere mit spørgsmål :) held og lykke med det!



Tvivler på at der er den store fremtid i hverken Silverlight eller Java Applets...lidt ligesom Flash. Alle disse pluginbaserede teknologier er på vej ud...hurtigt!



@Robert
Det ber vi til! Alt der kræver plugins i browseren hos brugerne = undgå for alt i verden.



Tvivler på at der er den store fremtid i hverken Silverlight eller Java Applets...lidt ligesom Flash. Alle disse pluginbaserede teknologier er på vej ud...hurtigt!


Ja, jeg er enig, men kiggede på det de brugte på netflix, og tænkte at det var en cool måde de har lavet det på, så det kunne være spændende at prøve og lave noget lignende...

Et andet spørgsmål er dog, at hvis jeg har en HTML5 player, der loader en mp4 fil, hvordan kan jeg så få den til at loade hele filmen ved opstart, og ikke som nu kun noget af filmen... Ved at youtube loader hele film og ikke kun starten af den, hvorefter den stopper med at loade til afspilningen begynder.



Er Netflix ikke på vej med deres HTML5 player :)?



<< < 12 > >>
t