Mit helt eget 3D Animations Software

Tags:    3d grafik animation software

Kaere udviklere,

Foerst og fremmest vil jeg gerne sige glaedelig jul til jer alle.

Jeg har i et stykke tid bygget paa et 3D animations software som jeg kalder for Pixie3D. Det er i bund og grund et stykke software som jeg bruger til at vise firmaer i forbindelse med job ansoegning.
Jeg har for nyeligt vist softwaret til The Foundry i London og fik et vildt fedt feedback. Trods det at jeg ikke fik jobbet betoed det utrolig meget for mig at de var vilde med mit software.
Jeg vil derfor gerne dele glaeden lidt ved at vise den frem til talentfulde CG brugere som jer. Softwaren kan ikke officielt downloades endnu, da der er en del fejl som jeg skal rettet.
Men for evt. interesserede saa er I velkommen til at kigge forbi min hjemmeside: http://www.pixie3d.com
Paa siden kan I laese om softwaret og se videoer der demonstrerer nogle af mange features som softwaret levere.

For tiden er jeg ved at lave at polerer en test version af softwaret. Forhaabenligt vil den vaere klar til juleferien, saa hvis der er nogle herinde som vil vaere interesseret i at teste softwaret og give feedback vil det vaere guld vaerd for mig.
I skal blot henvende jer ved enten at skrive i denne traad eller sende en e-mail til mig via hjemmesiden eller direkte paa info@pixie3d.com

Jeg har proevet at kompilerer en lille liste af nogle af softwarets features:

Polygon Modelling.
Modifers: Bend, Twist, Taper, Noise, Ripples, Skin, Ocean
Bone & Skinning.
Morph Targets.
Particles System.
3D Text
Metaballs
Built-in Raytracing Rendering:
Shadows
Ambient Occlusion
Transparency
Translucency
Reflections
Refractions
Shaders: Phong, Blinn, Oren-Nayar, Lambert, Rim, Strauss etc.
Material Editor: Layers with blending modes like Adobe Photoshop.
Texture UV Editor.
Keyframe Animations.
Multiple Light Sources: Point Light/ Spot Light
Internal File System: *.P3D
Plug-ins for File Import/Export.

Med venlig hilsen
Soren Klit Lambaek

http://www.Pixie3D.com
info@pixie3d.com



Kan du ligge en video op hvor vi kan se det i praksis?:)



Faktisk en skam at der ikke er kommenteret herpå. Voldfedt projekt, og hvis man kigger ind på hjemmesiden der er linket til af Søren, kan man tage et kig rundt. Der bør dog justeres lidt på selve UI i programmet, men programmet er meget lovende.

I kan tage et kig på nogle screencasts på http://www.pixie3d.com/web/tutorials.php

Det er super let at bruge. Personligt har jeg ikke den store erfaring med CG overhovedet, men at modelere små ting i Pixie3D lærer man hurtigt - jeg har dog ikke kastet mig ud i større projekter endnu, da det er en tidskrævende process, men jeg kan ikke andet end at forestille mig at det er lige så let og sjovt.





Ja det ser virkelig lovende ud! Vildt fed software ud fra videoerne der er lagt op, som Nicklas også nævner..

Søren jeg kan se at man ikke kan downloade programmet, men har du fundet en release date, evt. en beta-release?



Hej Jens, langt de fleste features er blevet implementeret. Der mangler dog stadig nogle enkle features og en del fejl at blive rettet inden jeg kan udgive en beta version. Da jeg er fuldtids ansat og kun har min fritid til raadighed er det svaert at komme op med en dato, men forventer en udgivelse i loebet af aaret.

Hvis I gerne vil proeve Pixie3D og har lyst til at give mig lidt feedback, saa send en mail til info@Pixie3D.com og jeg vil give her en download link, hvor I kan downloads softwaret som den er pt.

Mange tak for den fine ros! :-)



Hej Søren.

Nu kan jeg se at denne tråd er nogle måneder gammel.

Jeg har personligt arbejdet meget med 3d studio max, blandt andet som 3d modellør for et spil udviklings virksomhed her i danmark.

Jeg er da ret interesseret i hvad du har udvikling, og vil med glæde prøve dit software :)

---


Hej Igen

Nu har jeg kigget på hjemmesiden og de videoer som er tilgængelige på hjemmesiden. Der er nogle få ting jeg gerne vil sige.

1. Det super fedt du er i gang med at udvikle dit helt eget 3d program. Især når der findes giganter derude i samme genre. Godt gået.

2. Det er ærgerligt, at din hjemmeside ser så sløj ud. Med en meget federe hjemmeside, vil du kunne præsentere produktet (Pixie3D) meget bedre.

3. Pixie3d har eller ser lidt ud som 3d Studio max. Grafikken i selve programmet, er det noget du selv udvikler eller har du en til.

Da jeg synes det er et fedt projekt du har gang i, har jeg virkelig lyst til at hjælpe dig.

Jeg er 2d/3d grafiker med 12 års erfaring i branchen.

Jeg arbejder med:

Photoshop
Illustrator
Indesign
Flash

Er også heftig bruger af wordpress med erfaring i html, css, php samt søgemaskineoptimering (SEO)

Det er en lille og kort beskrivelse om mig. Hvis det er kan du altid kontakte mig :)




Indlæg senest redigeret d. 20.03.2014 19:54 af Bruger #17813
Hej Watson,

Mange tak for rosen send lige en mail til info@pixie3d.com saa kan vi lige finde ud af noget. PS: Alt grafik er lavet af mig.



t