UOfficiel JuleKonkurrence: 3.1.del

Tags:    jul programmering

<< < 12 > >>
I anledningen af den tredje søndag i advent, her kommer så den tredje Juleopgave i julekonkurrencen.


Julemand til Linus Gosling:"I år har vi fået en ny maskine til at hjælpe nisserne i værkstedet. Denne maskine kan producerer så mange stykker legetøj, som nisserne nu skulle bruge, hurtigere end nisserne selv kan lave dem. Det eneste problem, der er med denne maskine er, at den kun kan lave en type af legetøj ad gangen. Dette ændrer jo lidt på den arbejdsgang, vi ellers har arbejdet med igennem årene. Da vi altid har arbejdet på et lave et barns højeste ønske ad gangen. Nu har vi brug for at vide, hvor mange børn der ønsker sig et bestemt type legetøj, som deres højeste ønske. Til dette har vi alle sat vores håb til dig Linus."

Linus Gosling: "Jeg skal nok fikse det, især oven på den ære, der var at få et billede af mig, hængt op på medarbejder væggen i spisesalen. Det er ikke alle nisser, der er så heldige :)".

Julemand:"Ho ho, nej det er det ikke. Men inden du går i gang med opgaven, vil jeg lige give dig listen over de artige børn, som du skal arbejde ud fra. Og Linus for at nisserne skal have nogen chance, for at nå det inden juleaften, skal dette program være færdigt senest d. 20. December"


Forklaring af programmet:
Input af programmet: En fil(artige-børn) og Hvilket stykke legetøj, der skal produceres nu.

Output af programmet: Der skal outputtets, hvor mange stykker legetøj, der skal produceres, samt fornavn, efternavn og adresser på børnene.

Link til filen med artige børn, og deres ønsker: artige.csv

Filen med artige børn er formateret således:
[fødselsdag, fornavn, efternavn, adresse, postnr, ønsker,]


Eksempel på program
Input: "artig.csv" "Tøj"
Output:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 







Indlæg senest redigeret d. 19.12.2013 21:25 af Bruger #15301
11 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 71 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kevin

Jeg poster min løsning når jeg kommer hjem fra arbejde :)



<< < 12 > >>
t