background bag i og logo / navn foran

Tags:    html css php

Hej

Det er sådan at jeg er bygget sådan at hjemmeside skal have et banner, og det skal jeg bare kun updater eller de andre admin bare updater via hjemmesiden uden de skal bruge mig evt,

Ønsker/Tænker:

- Logo og title skal bare foran billedet altså sådan at background billedet er bag i det.

Problemet:
- Logo og title ligger under banner, men ønsker at få det på plads hvis man kan udtale sig sådan.

http://billedeupload.dk/?v=vKdDT.png


Html / php
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Css

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Grund til at jeg ikke ligger billedet som background til #topbanner det er fordi så er det jo kun mig som kan updater billedet.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
layers med z-index ville også være mit bud



Hej Jesper.

Hvis jeg forstår rigtig så ville du have en titel og logo i topbanner og så have sådan at admin kan ændre baggrunden. Hvis jeg har forstået din kode korrekt kan du godt bruge css.

Du skal bare tilføje style attribute med background-image css til dit topbanner element.

Håber du kan bruge det.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Indlæg senest redigeret d. 06.01.2014 12:59 af Bruger #17760
Hej Jesper.

Hvis jeg forstår rigtig så ville du have en titel og logo i topbanner og så have sådan at admin kan ændre baggrunden. Hvis jeg har forstået din kode korrekt kan du godt bruge css.

Du skal bare tilføje style attribute med background-image css til dit topbanner element.

Håber du kan bruge det.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 



Jeg snakkede med en ven og han sagde bare jeg skulle bruge

Fold kodeboks ind/udCSS kode 
så lave flere lag på hinanden eller hvordan man skal beskrive det :)



layers med z-index ville også være mit bud


Upps ja det glemt jeg også at sige :) men det har jeg tilføj :)



t