Block level links SEO

Tags:    seo html5

I HTML5 er det nu "lovligt" at lave links om hele blokelementer, men hvordan er SEO så her?

Tidligere:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Nu:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Får alt tekst så seo scores her, eller hvordan er det lige det fungerer så jeg ved om jeg skal sætte ekstra links på de tekster der er vigtige?



Indlæg senest redigeret d. 08.01.2014 16:48 af Bruger #17215
9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt -10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ved ikke hvordan det er med seo, men ellers kan du vel bare lave det med click events i javascript. så har du stadig et clean link i din html.

noget ala:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




#Kenneth
I SEO der er anchor tags jo ret vigtige i forhold til den tekst der er anchor på, som er det du får værdi for. Så hvis du sætter et link på "læs mere" så bliver du fundet i højere grad på "læs mere", hvorimod hvis du laver en masse med "tomater" i linkstekster så ser Google dette som det vigtige på din side.
Derfor jeg er lidt interesseret i at vide hvad Google så pludseligt mener er vigtigt i en hel block element fordi der kan være meget tekst.
Om alt tekst så er lige vigtig, eller om der så nu tages efter hvilke tags der ligger inde i dette block element, eller noget helt andet?

#Henry
Det du linker til er et a-tag med et element i, men mit har mange. Der er stor forskel, som allerede fortalt under svaret til Kenneth.



Du har helt ret, "read more" er ikke en god tekst til et link.



Du har helt ret, "read more" er ikke en god tekst til et link.


Kenneth forstod du egentligt hvad jeg mente med mit svar?
Dit foreslag der får jeg ingen SEO (udover SEO på "Red more") fordi du forsøger at indføre link på hele elementet via javascript, men når nu HTML5 faktisk understøtter det så virker det fjollet at opfinde en tallerken der lige netop er kommet.

Spørgsmålet var mere om der var nogen der ved hvad der får en SEO score i et sådan block level link?
Om det er "Bruce Lawson voted sexiest man on Earth" fordi det er en H3?
Om det er "A congress representing all the planet's women unanimously voted Bruce Lawson as sexiest man alive." fordi den er i et p-tag?
Om det er "Read more" fordi det er det sidste element?

Problemet er jo at jeg tør ikke rode med det fordi hver block element er forskellig i opbygning og elementer den indeholder i tekst og billeder, samt type (p, span, div, img etc) og da jeg ikke synes der er nogle egentlige regler der definerer hvad der er "anchor tekst" som får SEO scoren så er det svært at vide hvad Google mener der er vigtigt i min block.
Gider jo ikke have det på alt tekst jeg skriver i min block for så kan det være jeg scorer enormt godt på "det" og "at" og "jeg" eller "fordi" som kommer oftere.



Ja, jeg er helt med på hvad du mener, men skal desværre ikke kunne svare på det, jeg er på ingen måde SEO ekspert, og slet ik når det kommer til HTML5.

Jeg laver normalt bare min HTML clean og ordenligt struktureret (+ godt indhold), og har ikke problemer med blive fundet på google.



#Kenneth

Jeg forventer heller ikke det skal give problemer, men var bare noget der faldt i mine øjne som undrede mig og derfor ville jeg høre om nogle af de kloge hoveder herinde vidste noget jeg ikke kunne finde beskrevet på nettet.
Google vil sandsynligvis lave noget pænt med dit indhold, men er altid godt på forhånd at vide hvordan bliver det opfattet, men må bare prøve og håbe på det bedste.



Hej csharper

Det er som sådan ikke noget problem for Google at du bruger hele blokelementer. Google vil stadig opfange dit link og tolke teksten som dit links ankertekst. Jeg vil dog stadig anbefale "<p><a>...</a></p>" fremfor "<a><p>...</p></a>" som best practice bl.a. fordi det er nemt at styre og stadig det mest kompatible. Vi vil ofte gerne levere pæne ankertekster, både for at hjælpe Google og vores brugere til en bedre forståelse af hvad der linkes til. Her skal det dog lige nævnes, at variation i dine ankertekster fortsat er meget vigtigt i forhold til SEO for at opretholde en naturlig linkprofil. :-)



Indlæg senest redigeret d. 20.04.2014 18:30 af Bruger #17829

Wow, tak for denne artikel. Jeg fandt alle jeg har brug for på denne ene . Tak for at skrive , der er så let at læse , og også tak for alle tips du deler med os . Anyway, jeg fandt også interessante informationer på denne hjemmeside, fordi jeg havde problemer med SEO, så du kan lave en artikel med denne information , og vi vil have alle i én
http://www.kvalitetsseo.dk/



t