CSS afslut med ; eller?

Tags:    css

Lige for at blive lidt klogere på css.

Har lagt mærke til en del benytter sådan en endelse. Uden at afslutte sidste linie med ;

Eks:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Se på z-index. Der er ikke ; til sidst. Det ser jeg i flere koder. Er det normalt, eller er det en fejl (forglemmelse) ?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er ikke nødvendigvis en fejl, og det vil ikke ødelægge dine styles, men det er ikke god praksis at undlade dem manuelt. Grunden til at praksisen ikke er god er at hvis du glemmer at det sidste semikolon ikke er tilstedeværende og tilføjer flere styles kan det være enormt frustrerende at finde den lille fejl (som det bliver hvis der kommer mere CSS efter i samme CSS-blok), og især hvis der er flere der udvikler på samme dokument kan det være et frustrerende problem.

Så længe du udvikler på dine styles vil jeg råde dig til ikke at undlade det sidste semikolon, men når du er færdig kan du finde en CSS-kompresser der kan gøre din CSS-fil mindre, og fjerne blandt andet unødvendige semikoloner, hvis det er loadtider du vil have reduceret.

Jeg håber du blev klogere ellers må du jo spørge igen!

Mvh. Andreas Voss



Tvivler på at der er nogle der koder filen hvor de ikke afslutter den sidste linje med ;
Men når man bruger en compiler fjerner den den sidste ;, for at optimere koden så meget som overhovedet muligt :)


Der er faktisk nogen der skriver CSS sådan. Der er også nogen der skriver JS uden ;



Tusind tak.

Ja jeg blev meget klogere. Så vil jeg straks udrette dem med ; så det ikke bliver glemt på måske på senere sigt :)

Mange tak for hurtig respons og på dette tidspunkt :)

Godnat herfra. :P



Tvivler på at der er nogle der koder filen hvor de ikke afslutter den sidste linje med ;
Men når man bruger en compiler fjerner den den sidste ;, for at optimere koden så meget som overhovedet muligt :)



Anders, dette er downloaded, hvor jeg også har bemærket det. Så jo, det er der nogen som gør.



t