Chat funktioner

Tags:    jquery php

Jeg har prøvet at lave en SIMPEL chat baseret på:
http://css-tricks.com/jquery-php-chat/

Men der mangler nogle funktioner, som jeg godt kunne tænke mig. Jeg vil derfor høre, om der er nogle der har forslag til hvordan man kan lave:

1) "Vælg farve" kolonne, som gør - når de har valgt en farve, at deres besked også er i den farve.

2) Skift navn - Enten en slags kode man kan skrive i tekstfeltet eller en knap man kan trykke på, der gør det muligt at de kan skifte det navn de skriver med.

3) Skriv privat. Så de kan skrive privat i et "rum"

4) Opret "rum". Så de kan oprette et "rum" som de kan skrive til. Der ønskes derfor også at de kan gå til et rum der er oprettet - evt. ved at skrive det navn der er oprettet i et felt. (Rummet skal IKKE gemmes til "senere brug" - men bare "forsvinde" når de er gået af/lukket den ned)

- Det er vigtig at de både kan skrive privat, i "fælles" rummet - samt i evt. et rum de opretter.

5) "Du er nu logget ind som" - eller "(Navn) er nu logget på." beskeder, når en logger ind på chatten. Ligeledes hvis en går af, at der kommer en "(navn) er logget af"

6) Se hvem der er online. En kolonne hvor man kan se de personer der er på.

7) "brb" funktion, hvor de kan skrive hvis de pt. ikke er tilstede og de andre medlemmer ser så denne besked hvis de skriver el. sender lyd (punkt 8) til personen via. privat :)

8) "prik/lyd" funktion, så man kan fange den anden bruges opmærksomhed hvis der f.eks. ikke er svaret i længere tid.

7'eren behøves ikke rigtig, men den er rar at have.

Disse funktioner ønskes, da chatten skal bruges til et RPG spil.

Jeg har ingen idé om hvordan man kan lave dette her, så jeg håber nogle her inde har nogle forslag :) Hvis der er en der med lethed kan lave dette her og gerne vil, er I også velkommen til at komme med en pris (Jeg er studerende, og har ikke røven fuld af penge - så... Gerne en "venlig" pris hvis det er). Vil helst selv lære det, men det er ret vigtig at jeg får denne chat op så de kan køre på andre platforme :)



Indlæg senest redigeret d. 23.01.2014 21:06 af Bruger #17534
2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej, jeg kan sagtens hjælpe dig med at lave denne chat, send en mail til mig på bler0037@hotmail.com

Jeg har allerede lavet en facebook lignende chat til en dating side, så jeg kan helt sikkert hjælpe dig.



Tilbud / hjælp søges endnu :)



Indlæg senest redigeret d. 24.01.2014 18:19 af Bruger #17534
t