Hvordan startede i programmering?

Tags:    programmering

Hej alle sammen tænkte måske man kunne komme med en lille hygge tråd her fredag aften. Så tænkte jeg hvordan startede jeres programmerings liv?.

Min historie :

Det startede den gang jeg fik min nye pc (min gamle var meget langsom) en uge senere købte jeg et spil med navnet minecraft. Så ville jeg en dag lave mods i java. Der begyndte en hel anden verden at åbne op i mit hoved, på den måde at det var noget som var så nemt at forstå for mig at jeg for den sags skyld kunne gå i 2. klasse og stadig forstå det. Jeg holdt en pause og vil lave en minecraft server med en hjemmeside til, og der begyndte det rigtigt hvor jeg lærte html, css. Så begyndte jeg bare at sætte mig i PHP, C++, C#, VB, Assembly, JavaScript, efter jeg lærte HTML og CSS.

Har både fået noget forståelse for Computer hardware og alt muligt andet på en pc...

Hvad er jeres?.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Startede med batch scripting i MS Dos (det var før det hed Windows :) ), Basic på Amiga og PC, TurboPascal, Delphi, C++, og nu PHP+Web. Der var vist også noget Assembler et eller andet sted i historien.



Jeg startede med maskinkode og assembler på en Commodore 64 tilbage i konfirmationsalderen. Det blev til mange weekender på diverse demo-party rundt i Jylland :-)

Jeg solgte først mine 2 Commodore 64 sidste år og de virkede stadig (den ene var fra 1986).



Startede med at jeg fik en Commadore 64 fra min onkels som han havde købt fra sin nevø. Der fulgte et ton spil med, printer og nogle programmerings bøger. En af dem programmeringsbog.
Forsøgte at starte programmet op, men rakte min evner ikke til.
Et par år efter begyndte mig og en kammerat at rode lidt med et WYSIWYG tool til hjemmesider, og startede vores begge to's gejst. Senere lærte vi så at skrive noget lidt pænere kode end det den spyttede ud, men stadig kun ren html.
Så endte jeg på teknisk gymnasie hvor et valgfag var programmering hvor vi legede med Borland Delphi, og straks var jeg solgt! Der var min linie ligesom placeret ud for hvad jeg gerne ville.



Jeg startede som 10 årig og dragge små HTML og JS snippets ind, og lavede nogle meget simple HTML sider. Det første jeg lavede var vist en HTML side, med beskrivelser og billeder af diverse pokèmons, som jeg elskede at spille dengang.

Lidt efter (12-13 års alderen) begyndte jeg at lære PHP, da nogle af de større elever brugte dette, og det var her, jeg første gang lærte at rode med noget der kan kaldes for programmering.

Jeg begyndte i starten af 9'ende klasse og lege med RPGMaker, da jeg gerne ville prøve at lave små computerspil. Dette legede jeg med fra tid til anden også gennem min gymnasietid, men det blev ikke til så meget.

Derefter startede jeg som Datamatiker, hvor jeg lærte at kode i Java, og herefter er det gået stærkt, med at lære andre teknologier og begynde at bruge diverse best practices :)



Det er da nogen gode historier men nogen startede vil lidt svære, på grund der ikke var så meget hjælp i 80'erne tænker jeg.



Det er da nogen gode historier men nogen startede vil lidt svære, på grund der ikke var så meget hjælp i 80'erne tænker jeg.

Den "hjælp" jeg fik var så faktisk mere ris til egen røv da jeg endeligt begyndte at lære at forstå det, og ikke bare lav drag and drop og rette til. Man lærer jo på et tidspunkt at koden ikke skal se ud som den "hjælp" man får via værktøjer etc. så der lærer man det alligevel the hard way. Jeg havde ikke noget internet eller noget til at kunne læse det fra, så det var snakke med folk og ellers bøger.
Og så var det ellers gode gamle notepad jeg kunne hygge mig med for at få pæn kode.



Indlæg senest redigeret d. 04.02.2014 12:48 af Bruger #17215
t