C++ Class

Tags:    c++

Hej alle sammen jeg vil gerne havde at min cpp class kan få ugentligt input, altså i tekst gange og + og - og alle andre matematik tegn.

Min class fx :

Fold kodeboks ind/udC++ kode 


Og her er 2 eksempler

Fold kodeboks ind/udC++ kode 


Kan det lade sig gøre?.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Med "ugentligt" mener han nok "uendeligt" således, at man kan indtaste en række forskellige variabeltyper uden at skulle overloade.

Du kan opnå dette vha. template variadics. Det er nu muligt at indtaste et vilkårligt antal parametre af forskellige typer på en typesikker måde :P

Fold kodeboks ind/udC++ kode 





Indlæg senest redigeret d. 12.02.2014 14:32 af Bruger #18836
Ugentlige input? Den forstod jeg ikke.

Men i dit eksempel vil al den aritmetik blive forudberegnet af compileren...altså dette:
Fold kodeboks ind/udC++ kode 


...vil blive omskrevet af compileren til:
Fold kodeboks ind/udC++ kode 





Altså hvor du kan skrive fx : System.SystemPrint(); og bare fortsætte da der max vil være det som du selv har skrevet.



Jeg er heller ikke helt med, men det lyder som om du vil lave en variadic function (eller metode).

Hvis det er tilfældet, så kig eventuelt her http://en.cppreference.com/w/cpp/utility/variadic . Men bemærk at det ikke er typesikkert så du er også nødt til at fortælle hvilken typer du sender med.



Indlæg senest redigeret d. 04.02.2014 16:46 af Bruger #14645
Med "ugentligt" mener han nok "uendeligt" således, at man kan indtaste en række forskellige variabeltyper uden at skulle overloade.

Du kan opnå dette vha. template variadics. Det er nu muligt at indtaste et vilkårligt antal parametre af forskellige typer på en typesikker måde :P

Fold kodeboks ind/udC++ kode 



Tak lige hvad jeg mente, men altså skal lige teste det først :D





t