Mobile OS Project

Tags:    os assembly

Hej alle sammen tænkte på at starte et projekt op, hvor vi laver et Mobile Operation System (from scratch). Som er koblet sammen med Facebook, Twitter Google+ og alle mulige andre Sociale networks. Så du for eksempel når du er færdig med din bog, historie osv... Så kan du bare ved et enkelt klik dele det hele på facebook, google+, twitter osv.

Hvad synes i om den ide?.

Jeg ved godt der er noget som minder om det. Men det kunne være sjovt og lærerigt.

Ved godt det kræver en del viden indefor assembly, c, c++. Men altså det er også noget jeg tænkte vi kunne lære.

Dette projekt er fritids projekt hvor vi kan finde tid efter efter skole / arbejde / uddannelse.

Dette projekt vil forgå over skype

Mit skype er : mathiasene.

Hvis i gerne vil sende mig en mail er i velkommen : mathias.ene@hotmail.com eller zinxan@gmail.com

Du skal også havde en text editor og installere nogle små compillere (nasm, mingw / CygWin).

Dette projekt vil kun blive til noget vis der andre end mig som vil lave kernel + bootloader. Alle andre som eventuelt er gode til C, C++, JAVA er også velkommen :).





7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
syntes det lyder som en god ide, du skal nok bare ikke bruge C++ da
det kun virker på til Windows.

desværre er jeg ikke lige interesseret nu men hvil overveje det.



Ok men c++ findes også til mac osv... Det bruger man også lidt :). Men altså der skal jo en blanding af det hele da nogen Sprog har noget fordele.



ok. Jeg er måske intreseret men er kun begynder til java,
og har ikke anden erfaring med pogramering.



Ok



skal mn kunne downloade pogrammet eller skal det være en hjemmeside.



Man skal bare downloade hjemmeside







Indlæg senest redigeret d. 09.02.2014 08:39 af Bruger #18833
t