Kan ikke stemme på mobilenheder

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hej Udvikleren.dk (Kasper)

Der er noget galt med CSS'en, så up/downvote bliver vist udenfor skærmens områder på mobileenheder.

Det sker både på Internet Explorer for Windows Phone 8 og Safari for iOS7.



Det er blevet fortalt nogle gange til "chefen". Desværre er det ikke blevet rettet :-(



Jep, problemet har været der længe.. Desværre :)



Okay :)

Ja, det er i hvert fald også 6 måneder siden jeg lagde mærke til det første gang... men det er da lidt ærgeligt at han ikke ændrer det. Man får jo lidt på fornemmelsen at Udvikleren er ved at gå i glemmerne så. Særligt med de gamle Version2 nyheder der stadig bliver vist...



Hej gutter,

Jeg ved det og jeg beklager. Problemet er at det ikke rigtigt blev tænkt ind i det oprindelige design og da det så blev rapporteret, kunne jeg ikke lige finde en enkelt løsning på det som ikke samtidig gav andre problemer. Det har for the record ikke noget med mobile enheder at gøre men derimod noget med opløsningen, men det er en detalje, for naturligvis burde det virke. Jeg overvejer stærkt at lave en responsive løsning, men tiden har desværre bare ikke været til det endnu.

Siden er dog bestemt ikke glemt fra min side af - I vil se at jeg stadig er herinde hver eneste dag :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Tror ikke helt på det med opløsningen, da det fejler på en iPad Air med en opløsning på 2048 x 1536. Tilgengæld sker det ikke på Windows 8 med IE i Metro mode hvor opløsningen er 1366x768.

Det kan være et meta tag der mangler?



Hej Kasper,

Hvad med at lave et slags jobopslag her på siden, og så er der måske en venlig sjæl der kunne hjælpe med noget responsivt design?


Men super fedt at se at du stadig er aktiv herinde! :-)



Nicky, jeg har ikke den store viden om iPads, men mig bekendt, så ser du reelt set ikke 2048 x 1536 men derimod ca. det halve, bare med en bedre pixel tæthed. Hvis du resizer dit browser vindue til 1024 pixels (sådan ca.), så vil du også opleve at stemme knapperne ikke længere kan ses ordentligt :)

Daniel, det vil jeg overveje, men du ved hvordan det er - selvgjort er velgjort osv. :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Nicky, jeg har ikke den store viden om iPads, men mig bekendt, så ser du reelt set ikke 2048 x 1536 men derimod ca. det halve, bare med en bedre pixel tæthed. Hvis du resizer dit browser vindue til 1024 pixels (sådan ca.), så vil du også opleve at stemme knapperne ikke længere kan ses ordentligt :)


Ja se, der lærte du så mig noget nyt. Jeg prøvede at køre denne fiddle: http://jsfiddle.net/7h7MM/ , og den siger at skærmen er omkring 1024x768. Så er det fint at jeg fik smidt penge efter en med Retina-skærm, når opløsningen ikke bliver brugt der hvor jeg ville have det. Yay.

Det er samme opførsel både i Safari og Chrome på iPad.

Men det giver mig da også et svar på nogle andre problemstillinger ift. sites på iPad - tak!




Indlæg senest redigeret d. 05.03.2014 10:25 af Bruger #16372
Nicky, jeg har ikke den store viden om iPads, men mig bekendt, så ser du reelt set ikke 2048 x 1536 men derimod ca. det halve, bare med en bedre pixel tæthed. Hvis du resizer dit browser vindue til 1024 pixels (sådan ca.), så vil du også opleve at stemme knapperne ikke længere kan ses ordentligt :)


Ja se, der lærte du så mig noget nyt. Jeg prøvede at køre denne fiddle: http://jsfiddle.net/7h7MM/ , og den siger at skærmen er omkring 1024x768. Så er det fint at jeg fik smidt penge efter en med Retina-skærm, når opløsningen ikke bliver brugt der hvor jeg ville have det. Yay.

Det er samme opførsel både i Safari og Chrome på iPad.

Men det giver mig da også et svar på nogle andre problemstillinger ift. sites på iPad - tak!


Der er ingen af jer der har ret. iPad retina, iPhone retina og MacBooks retina kører efter retina princippet med størrer pixeltæthed frem for opløsning. Så selvom skærmen er 2048 x 1536 så kører maskinen egentlig 1024 x 768 opløsningen, men med dobbelt så høj pixel tæthed.

Der er dog også den ting ved iOS enhederne at de kører en viewport som de også melder til browseren. Så browser opløsningen er f.eks. 1024 x 760 på ipads og 480 x 320 på iPhone 4 og ned og 568 x 320 på iPhone5(S/C).

––––––––––––

@Nicky du kan ikke bruge jsfiddle til at melde viewport størrelse da det hele er samlet i iframes og du derfor får den forkerte besked på window width, og i stedet får iframe width.http://cl.ly/image/2k271A1L2d3n





Indlæg senest redigeret d. 05.03.2014 11:32 af Bruger #17081
>>Nicky, jeg har ikke den store viden om iPads, men mig bekendt, så ser du reelt set ikke 2048 x 1536 men derimod ca. det halve, bare med en bedre pixel tæthed.

>Der er ingen af jer der har ret. iPad retina, iPhone retina og MacBooks retina kører efter retina princippet med størrer pixeltæthed frem for opløsning. Så selvom skærmen er 2048 x 1536 så kører maskinen egentlig 1024 x 768 opløsningen, men med dobbelt så høj pixel tæthed.

Hvordan er det i modstrid med det jeg skrev? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 12 > >>
t