Mangler C++ programmør

Tags:    c++ windows firmamedstifter programmering

<< < 12 > >>
Hej, jeg har fundet på verdens bedste ide til et spil. Jeg mangler dog en programmør, du skal bare kunne C++. Der er ingen løn i starten men vi vil dele overskud 50/50. Jeg har en 3D engine. Mangler bare en der kan hjælpe.



15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Samme historie hver gang.. Verdens bedste spil.. Intet om hvad det går ud på.. Og hvor kommer tanken om 50/50 ind, når du ikke fortæller hvad du kan?

Det er ikke lige sådan man får en person med ind over :)



Din ide er ingen ting værd, hvis du ikke kan føre den ud i livet. Hvorfor skulle en programmør dele 50/50 med dig, når det eneste du kan byde ind med (i følge din tråd) er ideer og input, imens programmøren skal knokle løs.

Og du kan ikke en gang overbevise ham med din ide, fordi du vil ikke fortælle om den.

Held of lykke med det og det mener jeg skam.



Tanken om 50/50 kommer ind da jdg fandt på en idé og jeg får , forhåbentlig, sat et hold sammen. Jeg vil ikke skrive ideen da folk kan kopiere den. Jeg kan ikke meget men har en masse gode ideer og ved hvad folk vil have


De fleste ideer vil ikke kopieres, hvis du er et skridt foran... Det betyder at have en prototype, eller et gennemarbejdet dokument, hvori din ide beskrives, og alle dens features er beskrevet helt ned i detaljer osv (det hedder et Game Design Document "GDD", i spilverdenen).

At du overordnet fortæller om din ide, fra et abstrakt synspunkt, vil ikke gøre at den bliver kopieret, det vil den være alt for flyvende til. Et GDD er så gennemarbejdet at det vil tage andre mange uger, måske måneder at få den start som du har.

Hvis du har et gennemarbejdet GDD og alle dine ideer skrevet ned i detaljer, så kan du sagtens komme med en overordnet teaser for dit produkt, uden at andre vil kopiere det. Når du finder en programmør og en artist og hvad du ellers har brug for, så er du allerede flere måneders arbejde forud for dem, som virkelig vil prøve at "kopiere" ideen.

Det handler for dig om at sælge dig selv og din ide, og ikke sidde og putte med den. Jeg tror der er mange der gerne vil lave spiludvikling, pga. udfordringen og det sjove i at lave spil, men de fleste sidder selv med deres egne ideer, og vil ikke bare teame op med en de ikke kender, på baggrund af, ja ingenting.

Du skriver også at du har en 3D engine klar... Det vil være en god hjælp at skrive hvilken en, eller er det en du selv har bygget?? Det kræver også tilvænning at benytte sig af en 3D engine eller et library.



Indlæg senest redigeret d. 26.03.2014 11:57 af Bruger #4487
Tanken om 50/50 kommer ind da jdg fandt på en idé og jeg får , forhåbentlig, sat et hold sammen. Jeg vil ikke skrive ideen da folk kan kopiere den. Jeg kan ikke meget men har en masse gode ideer og ved hvad folk vil have




Indlæg senest redigeret d. 26.03.2014 07:00 af Bruger #19878
Alle kan komme og sige de har verdens bedste ide - Men hvis du har verdens bedste ide til et spil og er så stensikker på det, burde du tage et lån og betale en programmør for at lave det.. Det er jo trodsalt VERDENS BEDSTE SPIL, så du vil jo hurtigt kunne tjene pengene hjem igen! :-)

Held og lykke med det :-)



Jeg mangler dog en programmør, du skal bare kunne C++.


Alle C++ programmører har de samme kompetencer og forudsætninger, for at kunne lave dit produkt?






Jeg har en gdd. Mangler bare en programmør





Hej, jeg har fundet på verdens bedste taktik. Jeg mangler dog en midtbanespiller, du skal bare kunne spille fodbold.

vh Morten Olsen



Jeg har en gdd. Mangler bare en programmør

Så fortæl dog, hvad det går ud på?
Uden en appetitvækker får du altså ingen med på vognen.

Prøv selv at gå på it-jobbank og andre jobsites. Der står, hvad man skal arbejde med...ikke bare "Arbejd her"



Det er en simulator


Jamen det aendre jo pludesligt alt!
Jeg er saa totalt klar til at starte paa dette projekt!!!!
Hvordan kommer vi igang? :D






<< < 12 > >>
t