Voice Community for Danske Programmører

Tags:    teamspeak programmering community

<< < 12 > >>
Hey allesammen mig og nogle andre folk har startet en Teamspeak for danskere der programmerer. Alt kan ske lige fra konkurencer til bare at side og hygge med vennerne, IP: danskeprogrammorer.leckoren.com Vi søger kompetente folk til at udveksle ideer, snakke om technologi, Det hele handler om at finde folk ikke kun at lære af men også at lære med. Jeg vil stærkt ambefale at i prøver det ud og tager den korte tid til måske at finde nye folk med fælles interreser. "Danske Programmører" åben til alle. Så join. (Mellem 12 AM - 12 PM er det mest aktivitet. Burde give sig selv.)



Tror lang de fleste bruger Skype til sådan noget. :B

TS brugte jeg kun under spil. Det samme med VT.




Tror lang de fleste bruger Skype til sådan noget. :B

TS brugte jeg kun under spil. Det samme med VT.


Ja men det her handler jo netop om at få en evig voksende community. Skype er lidt svære at møde nye mennesker på..



Jeg så langt hellere en dansk IRC kanal til dette formål. Ellers et fint projekt, men jeg har personligt aldrig brugt teamspeak, og kommer heller ikke til det. Jeg har heller ikke hørt om spor mange programmører (der ikke er gamere, og nærmest prioriterer gaming højere end programmering) som benytter det, så hvor vidt mediet er relativt til målgruppen vil jeg personligt sætte spørgsmålstegn ved.

EDIT: ikke for at fremtvinge off-topic under denne debat, men eksisterer en såkaldt IRC kanal for danske programmører ønsker jeg gerne at høre nærmere.



Indlæg senest redigeret d. 07.04.2014 13:26 af Bruger #17260
Hvis der endelig skulle laves noget, så tilskrev jeg mig også til IRC-kanalen.

TS bliver hurtigt en gang snakken hinanden i munden, hvor 2-3 kan føre en samtale. Personligt ville jeg heller aldrig få arbejdet, hvis jeg sad og fulgte med i samtaler på den måde. Har prøvet, virkede ikke :)

IRC kan man gemme væk, og så tage frem og læse hvad der er skrevet, når man selv synes der er tid til en lille pause - det kan man ikke med TS. TS kræver at man altid er der.



Korrekt, IRC er okay, og 100% bedre end ts/vt.

Med IRC, behøver man jo heller ikke bede sine venner om at downloade mIRC/IRC. Det kan benyttes online hvis det ønskes :)



Hvordan diskuterer man kode over TS?
Hvordan kommer man up to date på en samtale over TS, uden at alle skal begynde forfra?
Hvordan deler man links over TS?

Har TS overhovedet nogen fordele over et tekstbaseret forum?



Hvordan diskuterer man kode over TS?
Hvordan kommer man up to date på en samtale over TS, uden at alle skal begynde forfra?
Hvordan deler man links over TS?

Har TS overhovedet nogen fordele over et tekstbaseret forum?


Men Teamspeak har jo et chat system også?. Man deler links ved at skrive det i chatten. Og man diskutere kode på præcis samme måde. enten ved at snakke eller at skrive. Hvad mener du med "up to date"?. Vis du mener hvad jeg tror så vil jeg lige fortælle dig at alt der bliver skrevet i chatten mens du er i rummet kan du altid se siden din client logger alt der bliver skrevet i de rum du befinder dig i. Teamspeak kan alt hvad irc kan. Bortset fra at man også kan snakke. Der er bare mere potentialle. Og vis der er nogen der kan stoppe med at tænke så sort og hvidt så handler alt ikke om maximum effektivitet. Det handler om at finde folk man kan lide. Og lære af og med dem. Det er ikke en skole jeg prøver at starte her.



Jaja, held og lykke med det, men et forum som udvikleren.dk er så absolut nok til mig...har meget svært ved at se nogen fordele ved TS.



Robert
+1 ;)

Vil absolut heller ikke benytte mig af ts.

Ja der er en chat til hver eneste channel man opretter. Men alligevel nemmere og hurtigere at bevæge sig ind på udvikleren.dk og finde frem til det man søger.



Robert +1 - teamspeak virker simpelthen for teenage agtigt



<< < 12 > >>
t