Slet via button og ikke submit.

Tags:    php javascript

<< < 12 > >>
Hej,

Jeg vil lave lidt om på mit modul med at slette/rediger mv.

Men dette er med button. Og så er mit spørgsmål om hvordan jeg laver en if tjek om man har klikket på slet, og så tjekke hvilket id den skal slette.

Slet knap:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


<?php echo $id; ?> er id den skal slette.



11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fjern det der fjorm pjat med at slette dem.

Du skal kigge på noget Ajax.
Anvend det der er i jquery.

Du laver en php fil som klare et helt almindelig slet (går ud fra du kører procuderalt og ikke OOP).
Der skal du sende et id med over. Det id har du allerede. lagt på.
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Her er et link til alletiders tutorial der viser det. http://www.digitalbart.com/blog/simple-jquery-ajax-delete-with-confirmation/



Indlæg senest redigeret d. 10.04.2014 17:30 af Bruger #15663
Du er nød til at være mere nøjagtig, men jeg kommer med et bud:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 






Via button men ikke via submit ? ... du mener noget asynkront ? ... altså ajax / cors ?



Thomas du bliver nødt til at være lidt mere konkret.



Det kan være han ikke kan submitte fordi han er blevet slettet via en button



Grundet jeg søgte dette, var fordi jeg har fundet dette script her: A cool jQuery plugin to show message toasts

Men funktionen virker ikke via <form ...>
Med submit, da den reloader/loader siden, og lige med det, så forsvinder det fede ved scriptet, hvor den ikke viser det den skal.

Så vil jeg se om man kunne løse det på en anden måde, hvor man kan slette et billede(id) uden reload af siden, men med denne funktion.

Kan i følge mig ? :)



Du skal sikkert anvende preventDefault(); på din eventlistner.
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Du kunne gøre sådan her:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 10.04.2014 16:50 af Bruger #15663
Med eller uden en form ?



Det er behøver ikke være med en form.

Jeg skal lige have det helt på plads om det er noget der skal slettes fra en database, eller hvordan?




Ja korrekt. Det er selve billeder man uploader til et slideshow, hvor man så skal kunne slette dem igen, for at få adgang til at uploade nye, efter man max må have 10 billeder.

Men det med at slette som normalt er ikke noget problem, men det ville give et pænere udseende med det andet her. Men når man ikke er vant til det, så er det ikke helt så nemt som man lige regnede mig hehe. :)
Tog ikke højde for at mit <form script, laver er en load på siden, og når den gør det, forsvinder det smarte efter 1 sek. og det når man jo ikke at se og læse hvad der står. :(



<< < 12 > >>
t