Sprgs angående brug af html, jsp, class, interfaces sammen?

Tags:    html java

Goddag til jer!
Jeg er igang med et mindre projekt hvor jeg skal lave en administrator side hvor en administrator kan oprette, rette, slette samt vise operatører i systemet.

Skal lige siges der programmeres i Eclipse og bruges en tomcat server!

For at løse min opgave har jeg oprettet en login.html fil og en administrator.html fil. Når der logges ind kommer man til administrator.html siden hvor jeg har lavet nogle knapper hvor operatøreren kan vælge hvad der skal ske.

Nå men, er lidt i tvivl hvordan jeg skal gribe det an med hvilke fil format jeg skal programmerer det forskellige i. Har tidligere programmeret samme opgave, bare med console interface, og altså ikke web baseret, og der havde jeg en masse classer + interfaces.

Havde tidligere lavet mit operatør objekt i en classe for sig, men nu når det er web baseret, skal jeg så skrive alt java baseret i disse jsp filer?

eller kan man godt have både class, interface, html og jsp filer sammen der arbejder sammen?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at holde din opgave simpel (går ud fra det er et skole projekt) kan du lave en simpel domænemodel med klasser der har forbindelse til hinanden (evt. via interfaces), og web delen laver du så i Servlets, som du kan kalde fra din front-end og derefter operere på dine klasser. Det er rimelig simpelt. Du kan også sagtens kombinere det med jsp sider (som egentlig bare er servlets "på vrangen"), men mange vælger at starte med Servlets da det konceptuelt er nemmere at tilgå for dem som kender java fra starten, men som ikke har koblet det op imod web før.



Hej igen

Jep, du kan helt sikkert med fordel anvende servlets/jsp sider her, som erstatter din Grænsefladen.class (og lov mig så det er sidste gang du bruger danske tegn i din kode ;))

Servlets er dejligt nemme at komme igang med, det er ganske enkelt classes som kan kaldes fra din browser. Du kan f.eks. have en Servlet pr. side du har i din web-applikation (hvilket er udemærket i en skoleopgave), som bliver kaldt via Servlettens doPost eller doGet metode, hvor din Function herefter bliver invoket efter behov, og til sidst returneres et svar fra Servletten i html-form via output stream (det kan du google dig til). Selvom det ikke er den måde man ville lave et produktionssystem på, så er det fint til at opnå forståelse for web-udvikling i Java :)

Hvilket studie læser du på?



Tak for dit hurtige svar.

Har lavet den forrige opgave som var det samme bare uden (web delen), så regner da med det kan "genbruges" på en måde, evt med lidt rettelser her og der.

Det skal laves over den såkaldte "3 lags model" og her har jeg også lavet det gamle projekt i form af:

Grænsefladen.class ---> Interface function ---> function.class
---> Interface data ---> data.class ---> operator object class

Regner så med at grænseflade klassen skal erstattes med min web del på en eller anden måde.

Men må vist kigge lidt mere på det Servlets



læser på Dtu ;)



t