Python script på windows 8.1

Tags:    python script windows8

Hej.

Jeg har svært ved at forstå nedestående script, men, kommentere det med # engang, også vil jeg høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at forstå resten :)

Jeg har ikke den store forstand på Python, udover at sidst jeg rodede med det, gik det fortrinligt.


Fold kodeboks ind/udPython kode 


De linjer jeg ikke har kommenteret er jeg meget i tvivl i hvad gør og hvordan de fungere, kunne man eventuelt få noget hjælp til at forstå det?

Det overstående script virker fint og næsten efter hensigten, så satte en klasse ind som den skulle arbejde sammen med, dog uden held (Måske jeg ikke forstår klasser?)

Fold kodeboks ind/udPython kode 




Indlæg senest redigeret d. 27.06.2014 19:38 af Bruger #15611
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du installeret Tkinter ?



Hej Dan.

Ja, Tkinter fulgte med da jeg installerede Python 2.2



Har ikke lige leget meget med Tkinter men der er nogle problematikker:

F.eks. kalder du init metoden to gange i Ext, hvilket man normalt kun gør engang:
Fold kodeboks ind/udPython kode 

Der fjernede jeg den øverste linje og byttede om på rækkefølgen af de to andre siden man normalt kalder __init__ allerførst.

I bunden laver du faktisk 2 forskellige Ext, hvor du overskriver root med den ene. Du kalder title og geometry på root, som nu er et Ext objekt, som ikke understøtter title og geometry det gør den originale root. Her har jeg undgået at overskrive root hvilket gør at stadig kan kalde de to metoder.

Med de ændringer får jeg noget der kører uden fejl (medmindre du trykker cancel ved filvalg):
Fold kodeboks ind/udPython kode 


Angående spørgsmålen til det første eksempel, det omhandler mest "pack". Pack er en metode der bestemmer hvordan "pack layout manageren" skal placere elementet (http://effbot.org/tkinterbook/pack.htm). Der findes også "grid" som gør det på anden måde. "insert" bruges til at indsætte indhold i elementet - i dit tilfælde i slutningen "END". Men der er også "INSERT" som er der hvor markøren er og andre.

De 3 sidste linjer, gør henholdsvis:
1. Laver en Tk rodapplikation. Det er den der bestemmer titlen på dit program og som indeholder dine GUIs.
2. Laver en ny App instans som registrerer et vindue ved Tk rodapplikationen. Ellers ved den ikke vinduet eksisterer.
3. Starter hovedløkken, som lytter efter events (museklik, tastatur og lignende).

Hvorfor bruger du en mere end 10 år gammel udgave af Python? :)

(Vi har virkelig brug for en kopi tekst med indrykning)




Indlæg senest redigeret d. 28.06.2014 15:38 af Bruger #14645
Hej Søren.

Jeg prøvede lige dit forslag af (nr 2 python kode) og det giver en eller anden fejl, problemet er dog at jeg ikke kan nå at se fejlen.

Så 2 spørgsmål opstod:
1: Hvordan pauser jeg scriptet fra at lukke fejlen ned?
2: Du siger jeg bruger en mindst 10 år gammel udgave af Python, det er ok med mig, men, jeg har svært ved at finde en af de nyeste python exe installationer (mit windows vil åbenbart ikke acceptere at jeg installere .msi)

---
Har du forslag til noget der er nemmere at arbejde med?

Det jeg arbejder på er at lave en bruger GUI med et par felter der kun må indeholde tal, også skal den lave et par ændringer i mine .ino filer (til arduino) også til sidst smide koden på controlleren.
Der ligger 2 .ino filer (indtil videre) og brugeren skal kunne vælge ændringer til den controller personen nu har i brug.



t