Renaming af filer

Tags:    c# patterns

Hejsa

Jeg har en del filer som jeg efterhånden gerne vil sortere og rydde op i, så de ligger ordentligt navngivet så de er nemme at finde og sortere efter.
Det jeg ønsker er at lave et pattern der kan udnytte dele af deres eksisterende navn til at lave et nyt navn.
Har forsøgt mig med at finde ud om hver char er string eller integer, men uden jeg synes det har været noget effektivt og er blevet grim uoverskuelig kode.
Derfor jeg kommer her efter råd.

Flere af filerne er navngivet med et årstal først, som så kunne flyttes til et andet sted.
Filerne skal samtidigt kunne navngives med et prefix.
Tænkte der var nogle muligheder i LINQ og Query, men er ikke sikker på endnu hvordan jeg fx selecter 4 tal efter hinanden ud af en string i en query.

Eksempler på filnavne:
"1997 - Der alte" ->> Skulle omdøbes til "ANMELDELSE - Der alte (1997)"
"2002_Mit_liv_som_hund" ->> Skulle omdøbes til "ANMELDELSE - Mit liv som hund (2002)"
"Manual.For.MF.3200" ->> Skulle omdøbes til "Manual For MF 3200"
"User.Guide_-_Nokia" ->> Skulle omdøbes til "User Guide - Nokia"
"Satanister i det moderne samfund (DANSK)" ->> Skulle omdøbes til "DANSK - Satanister i det moderne samfund (1998)"

Lad mig høre lidt foreslag til hvordan det kan løses?



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan bruge regular expressions til at matche de ting du gerne vil finde og så forskellige regler om hvad der skal findes. På den møde vil du kunne hive tingene ud og sammensætter dem til den string du gerne vil have.



Hej,
sådan lige et hurtigt forslag til inspiration..

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Indlæg senest redigeret d. 11.11.2014 22:55 af Bruger #10576
t