Output php page - best practice

Tags:    php

Heej igen folks! (:
Sidder stadig og er igang med med min facebook klon, og sidder og leger lidt med tanken om at lave en class der styre alt der skal outputtes til browseren. Er det typisk at der egentligt kun er php i ens index.php, eller er det en dårlig måde at gøre det på? Må indrømme at jeg ikke er sikker på hvorvidt det ville tage mere processing for den, eller om det egentlig er det samme antal udregninger og processer den skal igennem. Vil rigtig gerne høre jeres inputs, og meget gerne hvis i har en genial måde at gøre det på, så er jeg lutter øre!
Tak på forhånd, Mvh. Wunder!



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror du skal prøve at kigge på MVC, hvis du er igang med at lave noget helt fra starten.



Best practice er PHP først og output sidst.

Dvs. VC-delen af MVC er vigtig ifht. dit spørgsmål.



Heej Dan og Michael, tak for inputsne, det var lige præcis det jeg ledte efter! (:
Og Michael, vi er enige om at det bare er alt logistik der skal forgå i toppen ikke? Fordi bliver vel nød til at output nogle echo's, og lave nogen isLoggedIn checks, nede mellem mit html og javascript? (:
Mvh. Wunder



Grundlæggende viden om MVC
http://www.sitepoint.com/the-mvc-pattern-and-php-1/


Vær opmærksom på at nogle erstatter view med en template engine (f.eks smarty) - mere fornuftigt er at lægge template under view'et.

Men du skal selvfølgelig echo og have basal logik (if, for og foreach) i dine templates, for at gøre dem fleksible. Alt andet logik skal ske før header-funktionerne(). I et proceduralt omstillet PHP-script plejer jeg at have header() funktionen som indikator for hvornår første <html> tag må starte.



t