Feedback på client-server ios app

Tags:    app ios client server

Hej med jer!

Jeg skriver for at få feedback/input/kritik på en idé til en app eller rettere sagt et system, jeg overvejer at starte på.

Til at starte med er det kun til ios devices - man skal jo starte et sted. Hvad systemet skal bruges til når/hvis det engang bliver lavet, er underordnet på dette stadie og derfor er eksemplerne også fiktive.

Jeg vil gerne lave et system hvor der sidder flere brugere med en ipad/iphone og byder på nogen produkter - lidt som på auktion. Produkterne skal styres fra en "central" jeg tænker en computer, som "auktionslederen" står ved. Denne skal så kunne modtage bud og evt beskeder fra klienterne og ligeledes sende bekræftelser til dem, samt oprette nye produkter.

Jeg mangler lidt råd om hvordan det bør sættes op - skal man lave en global server hvor både centralen og klienterne henter data fra, eller kan man nøjes med centralen?

Er der noget særligt jeg skal tage højde for eller være opmærksom på under udviklingen af sådan et system?

Ved godt at det er meget bredt, men jeg håber at kunne få en dialog/diskussion op omkring det. Evt høre lidt erfaringer eller nogen idéer til hvor man kan læse om den slags?

/jack



Hejsa.

Hvis du tænker over det.

1 hvordan skal din central skrive og læse produkterne?
2. Hvordan skal de forskellige devices læse og byde på produkterne?





t