Feedback på nyt Google Keyword Rank checker tool

Tags:    google keywords checker

<< < 12 > >>
Hej,

Jeg vil meget gerne høre hvad I synes om vores nye Google Keyword Rank Checker værktøj, som findes her:
http://www.genius-webdesign.com/website-tools/google-keyword-rank-checker

Det vil være lækkert med feedback både på designet og på selve brugeroplevelsen og søgningspræcision.




Brian, er du udvikler, altså indenfor web?
Ved du ikke at standard input-validering er lokaliseret efter dine sprogindstillinger i din browser??
Prøv at åbne Chrome (forudsat du har Chrome installeret selvfølgelig), gå til indstillinger og angiv standard sprog til engelsk. Luk alle chrome vinduer og åbn igen. Tjek i browser-menuen at teksterne nu står på engelsk. Gå derefter ind på min rank checker og test input valideringen.. Hvis den stadig viser dansk tekst, så er der noget galt!

P.S.
Hvad synes du ellers om selve værktøjet?
Har du afprøvet søgefunktionen, og virker den efter hensigten?


Uanset hvad du mener om mig og hvad jeg har af profession, så ser det dumt ud!

http://s23.postimg.org/lr58df5i3/Unavngivet.jpg


Men god fornøjelse med siden - kritik kan du tydeligvis ikke klare ;-)

ps! jeg er back-end udvikler til web og har været udvikler i 20+ år. Så jeg er ikke front-end ekspert, men jeg ved når noget ser åndsvagt ud...




Indlæg senest redigeret d. 12.08.2014 15:04 af Bruger #9814

Men god fornøjelse med siden - kritik kan du tydeligvis ikke klare ;-)

Jeg tager såmænd fint imod din kritik, men jeg er ikke enig med dig.
Måske er problemet snarere at du ikke kan kapere min manglende villighed til at efterleve din kritik..?


ps! jeg er back-end udvikler til web og har været udvikler i 20+ år. Så jeg er ikke front-end ekspert, men jeg ved når noget ser åndsvagt ud...

Det var sådan set ikke ment som en fornærmelse.
Jeg undrede mig rent faktisk over det du skrev, da du tilsyneladende troede det var en fejl i min kode.
Der er en mening med at den "intelligente" javascript-validering går ind og tjekker sproget i din browser, da det generelt er en fordel at validerings-advarsler annonceres i brugerens foretrukne sprog, således at budskabet med større sikkerhed bliver bragt til forståelse.

Jeg kunne godt scripte mig til at tvinge disse js advarsler på engelsk, men faktisk er det normalt at ellers engelsksprogede sider viser input advarsler lokaliseret til den enkelte brugers browser-indstillede sprog, i hvert fald hvis der bruges standard HTML5 "required" attribut i input-feltet, og derfor tror jeg det er normalt for flere og flere brugere på nettet at det er sådan det er, og jeg tror generelt ikke det er noget folk synes ser åndssvagt ud, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Under alle omstændigheder vil jeg lade det ligge indtil videre.. Også selvom der kan være enkelte individer der lader sig irritere over den sprogmæssige forskel mellem advarslen og resten af sidens tekst.
Igen, hvis jeg oplever at dette er en generel trend, at det ødelægger brugeroplevelsen, jamen så skal der selvfølgelig gøres noget ved det.



Indlæg senest redigeret d. 12.08.2014 16:13 af Bruger #20968
Også selvom der kan være enkelte individer der lader sig irritere over den sprogmæssige forskel mellem advarslen og resten sidens tekst.


Igen, så synes jeg du balancerer på grænsen til flabethed. Beklager!








Igen, så synes jeg du balancerer på grænsen til flabethed. Beklager!

Tjah, det synes jeg så ikke jeg gør.
Jeg indrømmer at jeg ikke har gjort mig særlig umage med at kompensere for overfølsomhed, men jeg har givet dig mit svar, klart og tydeligt, og i sober tone.
Det er i hvert fald ikke min hensigt at fornærme :)




Indlæg senest redigeret d. 12.08.2014 15:49 af Bruger #20968
Jeg må slutte mig til de andre. Animation på en tekst der forsøger at hjælpe brugeren, men som formår at være ulæseligt 80% af tiden er ikke brugervenligt.

At man regner med at folk har en browser som understøtter validering i HTML5 standarden er heller ikke gangbar. F.eks. i IE8 får jeg fint lov til at indtaste noget i inputfelterne og den går gladeligt i gang med at søge på en tom rank og en tom søgestreng (Og derefter sker der ikke noget som helst ud over den ligner den søger for evigt).

Tag fat i et framework der kan lave validering baseret på HTML5 regler, og understøtter browseren ikke det så kan den lave fallback til sin egen implementering.

Desuden bør fejlbeskeder i min optik være i samme sprog som websitet, idet det kan forvirre nogen type af brugere.

"New search" troede jeg egentlig var en knap som ikke virkede. Indtil det gik op for mig at den bare scroller op til toppen. Plus jeg faktisk havde en forventing om at den ville clear input felterne hvilket den ikek gør.



Indlæg senest redigeret d. 12.08.2014 18:01 af Bruger #6559
At man regner med at folk har en browser som understøtter validering i HTML5 standarden er heller ikke gangbar. F.eks. i IE8 får jeg fint lov til at indtaste noget i inputfelterne og den går gladeligt i gang med at søge på en tom rank og en tom søgestreng (Og derefter sker der ikke noget som helst ud over den ligner den søger for evigt).

Det er helt korrekt. Her skal der tilføjes PHP-validering, som også er planen.
Du behøver ikke lave decideret fall-back script. Du kan blot kombinere HTML5 validering med PHP-baseret validering, så der til hver en tid både tjekkes i selve formen og der tjekkes i PHP scripten med isset på de påkrævede inputs.

EDIT.
Faktisk er der allerede PHP validering i selve søgescripten, da den som resultat melder "Invalid domain" fejl, hvis du prøver at lave en søgning med et domæne der ikke har en gyldig IP.

Dog skal der tilføjes fejlmeddelses til når IE8 / non-HTML5 kompatible browsere sender en tom form.


Desuden bør fejlbeskeder i min optik være i samme sprog som websitet, idet det kan forvirre nogen type af brugere.

Det kan også være at jeg laver en ren engelsk lokalisering, men jeg ser lige tiden lidt an og afventer yderliere feedback.


"New search" troede jeg egentlig var en knap som ikke virkede. Indtil det gik op for mig at den bare scroller op til toppen. Plus jeg faktisk havde en forventing om at den ville clear input felterne hvilket den ikek gør.

Det er egentlig bevidst at den ikke rydder alle felter.
Hvis du ser det fra en brugers sysnpunkt vil man oftest foretage flere søgninger på samme domæne og med samme land som lokalisering, derfor giver det efter min vurdering god mening at lade de 2 felter være uden at nulstille.
Derfor har jeg lavet det således at det kun er "keywords" feltet der nulstilles.

Det tyder på at jeg lige skal revurdere designet af "Ny søgning" knappen, så det bliver mere tydeligt hvad hensigten er.

Super feedback!, tak for det



Indlæg senest redigeret d. 12.08.2014 18:35 af Bruger #20968
Det er helt korrekt. Her skal der tilføjes PHP-validering, som også er planen.
Du behøver ikke lave fall-back. Du kan blot kombinere HTML5 validering med PHP-baseret validering.


Jeg vil dog mene at vil man have den helt fede brugeroplevelse, så bør der laves fallback. Jeg mindes at selv IE9 ikke understøtter HTML validation, og med tanke på at IE8 og IE9 stadigvæk har en "okay" potion brugere, ville jeg personligt ikke gå uden om dette.



Jeg vil dog mene at vil man have den helt fede brugeroplevelse, så bør der laves fallback. Jeg mindes at selv IE9 ikke understøtter HTML validation, og med tanke på at IE8 og IE9 stadigvæk har en "okay" potion brugere, ville jeg personligt ikke gå uden om dette.


Er det ikke muligt at "submitte" en form fra IE8, selvom den indeholder HTML-5 attributter?
Ignorerer den ikke bare f.eks. required, som den ikke kan computere, og forsøger at submitte formen alligevel?
Min pointe er, man behøver vel ikke lave en seperat HTML form, eller tager jeg fejl?

Det jeg vil hen til er at det selvfølgelig skal virke til alle browsere, i hvert fald fra og med IE7/IE8, men jeg synes det er lidt over-kill at lave særlig JS-meddelser til retro-browsere, hvis der er PHP-system der yder en "backup" validering og viser evt. fejl-meddelelser efter POST som HTML5-valideringen ikke opsnapper.

EDIT.
Det er vidst godt at du gør mig opmærksom på old-browser problematikken, da jeg lige har testet i IETester med IE8, og her tror jeg at jeg vælger den nemme løsning.. "Venligst opgrader til en moderne browser" meddelelse. Det er ikke kun formen der er et problem med IE8, der er også en hel del design der skal tilpasses, da hele frameworket er HTML5. IE9 fungerer fint, både med design og med form, dog skal der laves PHP validering på required inputs.
Det må så blive "når/hvis der bliver tid.." at jeg laver kompatibilitet med IE8..



Indlæg senest redigeret d. 12.08.2014 19:58 af Bruger #20968
<< < 12 > >>
t